וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תוכנית למכור נכסים בסך 400 מיליארד דולר: סיטי עשויה לאבד מעמדה כבנק הגדול בארה"ב

נמרוד הלפרן

9.5.2008 / 20:41

בנק אוף אמריקה צפוי לעקוף אותה במונחי שווי נכסים

היקף הנכסים של סיטי מסתכם כיום ב-2.19 טריליון דולר, ולאחר מכירת נכסים בסך 400 מיליארד דולר היה מתכווץ ל-1.79 טריליון דולר - רק מעט יותר מסך נכסי בנק אוף אמריקה (סימול BAC), הבנק השני בגודלו בארה"ב, המסתכמים ב-1.74 טריליון דולר. יתר על כן, לאחר השלמת הרכישה המתוכננת של חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC) על ידי בנק אוף אמריקה בהמשך השנה, יהיה סך הנכסים של האחרון גבוה יותר מ-1.79 טריליון דולר.



שווי השוק של בנק אוף אמריקה, כמו גם השווי של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן (סימול JPM), כבר גבוהים יותר מאשר שווי השוק של סיטי. מניית סיטי צנחה ב-55% במהלך השנה החולפת, ושווי השוק של החברה הוא כעת כ-124 מיליארד דולר. בנק אוף אמריקה, שמנייתו ירדה ב-28% בשנה החולפת, נסחר לפי שווי שוק של 165 מיליארד דולר, ואילו ג'יי.פי מורגן, שמנייתו איבדה כ-6% בלבד בשנה החולפת, נסחר בשווי של 158 מיליארד דולר.



סיטי, שרשמה הפסדים ומחיקות בסך 45 מיליארד דולר בשני הרבעונים האחרונים בעקבות במשבר בשוק האשראי, הציגה היום תכניות למכור נכסים בשווי של יותר מ-400 מיליארד דולר בתחילתה של מצגת בת ארבע שעות לאנליסטים ובעלי מניות בחברה.



מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, אמר כי לסיטי יש נכסים בשווי 500 מיליארד דולר המניבים תשואה נמוכה שניתן למכור. החברה צופה לצמצם נכסים אלה לפחות מ-100 מיליארד דולר בתוך 2-3 השנים הקרובות. הנכסים שיימכרו, אמר פנדיט, מהווים 22% מנכסיה הכוללים של סיטי, שרשמה הפסד של 5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008.



פנדיט הוסיף כי סיטי צופה גידול שנתי של 10% בהכנסותיה, בעקבות צפי לגידול של 8% בהכנסות מקמעונות בנקאית, עלייה של 9% בהכנסות מחטיבות ניהול הכספים וניירות הערך, צמיחה של 7% בהכנסות מכרטיסי אשראי ו-14% בהכנסות משירותי חיתום.



פנדיט הוביל מאז נכנס לתפקידו בדצמבר מהלכים לייעול וקיצוץ הוצאות בסיטי, שנאלצה לגייס יותר מ-40 מיליארד דולר מאז סוף 2007 בעקבות מחיקות הענק שרשמה בשל השקעותיה בשוק המשכנתאות בארה"ב, במטרה להחזיר את החברה לרווחיות.



משקיעים רבים בסיטי דרשו מפנדיט, שמונה בדצמבר לתפקיד המנכ"ל לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם צ'רלס פרינס בעקבות מחיקות הענק שרשמה החברה, לקצץ בהוצאותיה של סיטי ולמכור חלק מנכסיה, בטענה כי גודלה של סיטי מקשה על ניהולה.



מאז נכנס לתפקידו, הוביל פנדיט מהלך של קיצוץ עלויות, אשר כלל את פיטורים של אלפי עובדים, ומהלך מקיף של ארגון מחדש בענקית הפיננסים, שאיבדה יותר ממחצית משווי השוק שלה בחמשת החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully