וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: "רשימה שחורה" בבריטניה תאפשר למעסיקים לבדוק אם עובדים הואשמו בעבר בגניבה ממקום העבודה

נמרוד הלפרן

9.5.2008 / 22:00

מאגר הנתונים יכלול כל מי שהואשם, גם אם לא הורשע

רשימת העובדים המפוטרים הלאומית (NSDR) - מאגר נתונים מקוון המיועד לעסקים בריטיים - תכלול שמות של עובדים שהואשמו בגניבה או מירמה במקום העבודה, בין אם הורשעו בסופו של דבר ובין אם לאו.



חברת הייקום ביזנס סולושנס (Hicom Business Solutions), המפעילה את מאגר הנתונים, מסרה כי שורה של חברות מרכזיות בהן רשתות בתי הכלבו הרודס וסלפרידג'יס וחברת ההשמה ריד מנג'ד סרוויס כבר הצטרפו ליוזמה. הרשימה - אשר תאפשר למעסיקים לבדוק האם מועמדים לעבודה הואשמו בעבר בגניבה, זיוף, הונאה, גרימת נזק לרכוש חברה או גרימת נזק למעסיקים ולספקים - תתחיל לעמוד לרשות עסקים בבריטניה עד סוף החודש.



הגישה לרשימה, אשר תכלול כאמור את שמותיהם של כל מי שהואשמו בעבירות אלה ללא כל קשר להאם הורשעו בסופו של דבר, תתבצע דרך האינטרנט באמצעות סיסמה שתינתן למשתמשים.



ארגוני זכויות אזרח ואיגודי עובדים הזהירו כי הרשימה החדשה עלולה לחשוף עובדים לאישומי שווא מצד מעסיקים, וכי יתכן כי מעסיקים מסוימים אף ינצלו את הרשימה לרעה כדי לאיים על עובדים. לדבריהם, אנשים שלא הורשעו בעבירה כלשהי, עלולים לזכות ליחס דומה לזה של עבריינים מורשעים רק משום ששמם נכלל ברשימה, ובכך להקשות עליהם למצוא עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully