וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

יעל פולק

9.5.2008 / 23:40

מחירי הנפט שממשיכים לעלות והפסדי ענקית הביטוח AIG גרמו לירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9% לרמה של 12,746 נקודות

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם במגמה שלילית בעקבות הפסדי ענקית הביטוח AIG ומחירי הנפט מרקיעי השחקים שעוררו במשקיעים דאגות מפני אינפלציה. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9% לרמה של 12,746 נקודות, הנאסד"ק איבד 0.2% לרמה של 2,445 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.6% לרמה של 1,389 נקודות. בסיכום שבועי איבדו הנאסד"ק וה-S&P 500 יותר מ-1%.

בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.038% לרמה של 3.767%. נציגה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בהונג קונג, אולף אונטרוברדורסטר, אמר במהלך נאום בפני לשכת המסחר של הונג קונג כי ה-IMF חתכה את תחזית הצמיחה שלה לכלכלת העולם מתחת ל-4%. תחזית הצמיחה לכלכלת סין לשנת 2008 נחתכה גם היא ל-9%. כשעה לפני תחילת המסחר צפוי להתפרסם מאזן המסחר הבינלאומי של ארה"ב - הבודק את הפער בין ייבוא וייצוא של שירותים וסחורות. אנליסטים מעריכים כי הפער יצטמצם ויעמוד על כ-60.8 מיליארד דולר לעומת 62.3 מיליארד דולר בחודש שעבר. גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס העריך אתמול כי הדולר האמריקאי צפוי לרשום עליות נאות בהמשך השנה - משום שמשקיעים רבים, בהם הוא עצמו, היו פסימיים לגביו.

הדולר נפל בקרוב ל-5% מול היורו מתחילת השנה. זאת, לאחר שהתרחבות המשבר בשוקי האשראי וההאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב גרמו לבנק הפדרלי להוריד את הריבית בארה"ב מאז ספטמבר לא פחות משבע פעמים בשיעור מצטבר של 3.25% לרמה של 2%. מחיר הנפט הגולמי המשיך לשבור שיאים, ונסגר על סף 126 דולר לחבית בדרכו לזינוק השבועי החד ביותר זה למעלה משנה, על רקע היחלשות הדולר וחששות כי לא יהיה די בהיצע כדי לענות על הביקוש בשוק העולמי. המשך ההתקפות על מתקני נפט בניגריה - יצרנית הנפט הגדולה באפריקה - אשר הפילו את תפוקת הנפט במדינה לשפל של עשור, אף הן תרמו לעליית מחיר הנפט.

טבע נחלשה ב-0.7%

הפסד ענק הוכרז אמש על ידי ענקית הביטוח האמריקאית AIG שאיבדה במסחר היום 8.7%. החברה רשמה הפסד נקי של 7.8 מיליארד דולר - לאחר הפסד של 5.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007. מדובר בהפסד הגדול ביותר בתולדותיה של החברה הוותיקה והוא מראה כי משבר האשראי רחוק מסיומו. ג'נרל מוטורס, שנחלשה היום ב-4%, הודיעה כי בכוונתה לנצל את שוק הנדל"ן החלש בכדי לרכוש את בנייני המטה שלה במרכז דטרויט תמורת 626 מיליון דולר. בנוסף לכך, רכשה החברה ב-200 מיליון דולר שני בנייני משרדים אחרים, שהשכירה עד כה. החברה ביצעה את המהלך על אף הקשיים הכספיים שהיא עצמה נתונה בהם, הכוללים הפסדים של 3.3 מיליארד דולר ברבעון הרבעון של 2008 והמשך ההחלשות במכירת מכוניות.

ענקית הפיננסים האמריקאית סיטי, שרשמה הפסדים ומחיקות בסך 45 מיליארד דולר בשני הרבעונים האחרונים בעקבות משבר האשראי העולמי, חשפה היום תכניות למכור נכסים בשווי של יותר מ-400 מיליארד דולר. מניית סיטי נפלה ביותר מ-55% בשנה האחרונה, על רקע הפסדי הענק שרשמה החברה בעקבות חשיפתה לשוקי האשראי והמשכנתאות. היום איבדה מניית החברה כ-2.7%.

מניית אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת תעשיות, נחלשה היום בכ-7% לאחר שהודיעה כי בכוונתה להנפיק 3.1 מיליון מניות בוול סטריט על מנת לגייס הון. הדבר יביא לדילול ערך ויביא לירידה במחיר המניה. החברה, שפירסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון לפני יומים, דיווחה על רווח נקי של 10 מיליון דולר לעומת הפסד של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסותיה של החברה צמחו ב-12.4% ל-69.4 מיליון דולר. זינוק של כ-70% במחירי הנפט הגולמי - שגרם להתכווצות מרווחי הזיקוק והפסד של כ-6.5 מיליון דולר בגין חלקה בהפסדיה של החברה הבת Lion Oil - הובילו את דלק US להפסד נקי של 5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008. מדובר בהפסד של 9 סנט למניה - לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון דולר, 40 סנט למניה ברבעון המקביל. תאגיד HCL ההודי - העוסק במתן שירותים לתעשיית ההיי-טק בתחום השבבים - מנהל שיחות ראשונות לשיתוף פעולה עם חברת טאואר סמיקונדקטור, שהתחזקה היום בכ-1%, מקבוצת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר, כך מסרו ל-TheMarker מקורבים למגעים. לדברי מקורבים, HCL מעוניין לפתח ולייצר שבבים עם טאואר, תחילה בישראל ולאחר מכן להקים מפעל שבבים בהודו.

בין המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט: מניית אלווריון, יצרנית התקשורת האלחוטית שירדה ב-1.8%; מניית חברת הבילינג אמדוקס, שנחלשה ב-0.8%; מניית יצרנית השבבים, די.אס.פי גרופ ירדה ב-2.6%, מניית נייס, המפתחת במערכות הקלטה דיגטליות, שאיבדה כ-2.8%; ומניית חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע שנחלשה ב-0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully