וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בלבנון מתקרב לקצו? חיזבאללה הסכים להוציא את לוחמיו מביירות

סוכנויות הידיעות

10.5.2008 / 19:26

רשת אל-מנאר דיווחה כי הארגון נענה לקריאת הצבא; בכך, נסוגו הצדדים מעמדותיהם הראשוניות

עדי ראייה בביירות סיפרו כי חיזבאללה כבר החל בפינוי אנשיו מהבירה, לאחר שהממשלה חזרה בה מהצעדים שביקשה לנקוט נגדם. לדברי עדי הראייה, לוחמי חיזבאללה חמושים הוסעו מחוץ לאזורים השונים של ביירות, וחיילי צבא לבנון החלו לסייר באזורים שמהם יצאו.



פואד סניורה, ראש ממשלת לבנון, אמר מוקדם יותר כי "חיזבאללה הפך לבעיה של לבנון כולה ולא רק של הממשלה. תמיד הממשלה סברה שהסכנה האמיתית למולדת היא ישראל, אך הניסיון מלמד כי לבנון הפכה בת ערובה בידי האחים למולדת". סניורה האשים את חיזבאללה כי הארגון פתח בהפיכה צבאית חמושה במדינה, אך אמר כי "כוחו של חיזבאללה לא ירתיע את ממשלת לבנון, לא ניסוג מעמדותינו".



"חלום הדמוקרטיה בלבנון ספג דקירה מורעלת מההפיכה שפתחו בה חיזבאללה ותומכיו", הוסיף בנאום טלוויזיוני ראשון מאז שחיזבאללה ותומכיו פתחו במתקפה. "ארצכם לא תיפול לידי הקושרים", הבטיח.



סניורה, שאמר כי ביירות נצורה וכבושה, הציע פשרה בסוגייה שהביאה למתקפה של חיזבאללה: פירוק רשת התקשורת העצמאית של הארגון. סניורה הציעה כי ההחלטה בעל גורלה של רשת התקשורת הלא חוקית הועברה לידי הצבא. עם זאת, הצבא הודיע שכרגע לא נעשה דבר בעניין ביטחון שדה התעופה ורשת התקשורת של הארגון.



שניים עשר הרוגים בקרבות בצפון המדינה



12 בני אדם נהרגו היום בקרבות בין כוחות הממשלה ונאמניו של המנהיג הסוני, סעד חרירי, לבין קבוצות המזוהות עם סוריה והחיזבאללה. בכך, מגיע מספר ההרוגים מאז תחילת האירועים ביום רביעי ל-37, ולפחות 55 בני אדם נפצעו.



האלימות בביירות התחדשה היום בצהריים בהתקפה של חמוש תומך חיזבאללה על הלוויה של תומך הממשלה. שני בני אדם נהרגו ולפחות שישה נפצעו באירוע. המשטרה עצרה בעל חנות שיעי בחשד כי הוא אחראי לירי.



עם זאת, דווח כי רוב לוחמי חיזבאללה עזבו את עמדותיהם והותירו אנשי אמל המסיירים בעיר. היום נפתח בביירות בשקט יחסי. כמה מהתושבים החלו לצאת לרחובות וחלק מהחנויות אף נפתחו. אתמול התפרסו כוחות הצבא בחלק מהשכונות הסוניות שנכבשו על ידי חיזבאללה ובני בריתו. הצבא, שלא התערבב ישירות בלחימה, לא התעמת עם אנשי חיזבאללה או אמל.



ארה"ב: סוריה ואיראן אשמות



שרי החוץ של הליגה הערבית יתכנסו מחר לדון במצב בלבנון. "הפגישה היא צעד חשוב מפני שמדינות ערב חייבות לקחת אחריות על המצב בלבנון", כך אמר מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא לתחנת אל ג'זירה. "לאירועים יש השלכות כלל אזוריות וחייבים להציל את המצב".



ארה"ב האשימה את איראן וסוריה באחריות לאירועים האלימים בלבנון. דובר משרד החוץ, אמר כי ארה"ב מנהלת מגעים עם מעצמות נוספות במטרה לנקוט צעדים נגד "האחראים לאלימות" והאשים את החיזבאללה כי מדובר בפעולה לא חוקית. סוריה טוענת כי מדובר בעניין פנים לבנוני בעוד שאיראן מיהרה להאשים את "ההתערבויות ההרפתקניות" של ארה"ב וישראל.



המנהיג הדרוזי ואליד ג'ונבלאט נשמע פייסני יותר כשאמר שהממשלה רק רצתה לחקור את רשת התקשורת העצמאית של חיזבאללה, שהניסיון לסגירתה הביא לפרוץ האלימות. "דו שיח היא הדרך היחידה החוצה" מהמשבר, אמר ג'ונבלאט, הנצור בביתו. לפני פרוץ האלימות הגיב מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, על ההחלטה וקרא לה "הכרזת מלחמה" על חיזבאללה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully