וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קיבלה אישור סופי מה-FDA לשווק גרסה גנרית של רקיפ; שווי השוק של תרופת המקור - 518 מ' ד' בשנה

יורם גביזון

10.5.2008 / 20:13

מלבד טבע קיבלו אישור גם החברות הגנריות מיילן, Par ורוקסן

תרומתה של התרופה למכירותיה של טבע לא תהיה גדולה, ככל הנראה, שכן מלבד טבע קיבלו אישור גם החברות הגנריות מיילן, Par ורוקסן.



נוסף לעובדה שארבע חברות גנריות יתחלקו בשוק, סביר להניח שחלק מהחולים הנוטלים את התרופה יעברו להשתמש בשתי גרסאות חדשות שלה שפיתחה GSK, האמורה לקבל אישור לשיווקן עוד במחצית הראשונה של Requip 14 :2008, המיועדת לטיפול של 14 שעות בסינדרום הרגל העצבנית, ו-Requip 24, שהיא מתן חד-יומי של התרופה בשחרור מושהה, לחולי פרקינסון.



פרקינסון היא מחלה ניוונית אוטואימונית של מערכת העצבים, שנובעת מירידה בייצור דופמין, האחראי על העברת מסרים עצביים ועל המוטוריקה של הגוף. התופעות בהן מתאפיינת המחלה הן רעד בעת מנוחה, נוקשות שרירים, קשיי הליכה וקושי בשמירה על שיווי משקל. סינדרום הרגל העצבנית הוא תופעה של תחושת רעד עצבנית ברגל, שגורמת להפרעות שינה.



ה-FDA לא אישר בשלב זה את שיווק התרופה בהתוויה לפרקינסון, אם כי הפטנט המגן על התרופה בהתוויה זו צפוי לפקוע ב-19 במאי - כך שהחברות הגנריות שקיבלו אישור לשווק התרופה לטיפול בסינדרום הרגל העצבנית יוכלו להגיש בקשה לשיווקה גם לטיפול בפרקינסון.



התרופה רקיפ היא אחת המתחרות של התרופה אזילקט, שהיא התרופה המקורית השנייה שפותחה על ידי טבע, ומיועדת לטיפול בפרקינסון. מכירותיה של אזילקט הסתכמו ב-37 מיליון דולר, כלומר גידול של 8.8% בהשוואה למכירותיה ברבעון הרביעי של 2007.



בתוך כך קרסה מנייתה של חברת מיילן, שהיא המתחרה החזקה ביותר של טבע בשוק האמריקאי, ב 8.4% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של 444 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008, או 1.46 דולרים למניה, בהשוואה לממוצע תחזיות האנליסטים, להפסד של סנט אחד למניה.



מיילן דיווחה על מכירות של 1.07 מיליארד דולר ברבעון החולף, 63 מיליון דולר פחות מממוצע תחזיות האנליסטים. מכירותיה, בניכוי הפעילות שנרכשה מחברת Merck Kgaa, ירדו ב- ברבעון הראשון של 2008, לעומת המקביל לו ב-2007.



מיילן גברה על טבע בהתמודדות על רכישת מרק ג'נריקס במאי 2007, כשהציעה עבורה 6.9 מיליארד דולר, אולם מנייתה נחתכה מאז ב-49%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully