וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל הציעה לרכוש 60% מחברת הנדל"ן ההודית IDEB תמורת כ-250 מיליון דולר

אורה קורן

10.5.2008 / 20:51

דובר אפריקה ישראל הכחיש את הידיעה - אך באתר החברה ההודית מוזכרים קשריה עם אפריקה ישראל, ללא פירוט



, שבשליטת לב לבייב, הציעה לרכוש את השליטה (60%) בחברת ההנדסה והנדל"ן ההודית IDEB, תמורת השקעה של כ-250 מיליון דולר; כך מסרו מקורבים לחברה ההודית. לדבריהם, הצדדים לא הצליחו עד כה להתגבר על מחלוקות מהותיות בעניין הניהול העתידי המשותף בחברה, ולכן המגעים לא הבשילו לחתימה על מסמכי ההבנות שהוחלפו ביניהם.



המקורבים ציינו, כי בעלי החברה ההודית סבורים שיוכלו להמשיך לנהל אותה כבעבר, למרות אחזקת המיעוט שלהם, תוך מתן זכויות לאפריקה ישראל במועצת המנהלים. מנגד, מעוניין לבייב לנהל אותה בפועל ברמה האסטרטגית והשוטפת, באם ירכוש את השליטה בה.



דובר אפריקה ישראל הכחיש את הידיעה. עם זאת, באתר החברה ההודית, תחת הסעיף של התקשרויות זרות, מוזכרת גם אפריקה ישראל השקעות, ללא פירוט סוג ההתקשרות - למעט פירוט המבהיר את סוגי הפעילות של אפריקה ישראל. באותו סעיף מופיעים קשרים נוספים עם תאגיד הנדל"ן שנחאי אורבן קונסטרקשן הסיני, שמכירותיו מגיעות ל-1.6 מיליארד דולר בשנה, איתו נחתם מיזכר הבנות לשיתוף פעולה. בנוסף, מוזכרת חברת פארקווי דוולופמנט הסינגפורית הפועלת תחום הסחר, שהכנסותיה 500 מיליון דולר בשנה.



תאגיד IDEB פועל בהודו בתחומי נדל"ן למגורים, בתי מלון ותעשייה. התאגיד, המונה מעל עשר חברות בנות, הוקם במתכונתו הנוכחית ב-97', על בסיס חברת נדל"ן משפחתית שהוקמה לפני כ-60 שנה.



על פי נתונים באתר החברה, הכנסותיה נמצאות בעליה של עשרות אחוזים בשנה. בשנת הכספים 2007-2008 הן צפויות להגיע ל-250 מיליון דולר. זאת, לעומת 150 מיליון דולר בשנה שקדמה לה ו-100 מיליון דולר שנתיים שלפניה. החברה קבעה לעצמה שורת יעדים, בהם להפוך מובילה בתחומה בהודו ולחברה גלובלית בתחומי ההנדסה והבנייה.



לבייב, באמצעות אפריקה ישראל ו, בוחן זה שנה וחצי כניסה לשוק הנדל"ן בהודו ובסין, בינתיים ללא תוצאות מעשיות משמעותיות. נציגי החברות האחראים על פיתוח עסקי באסיה נפגשו עם חברות רבות בהודו, ובחנו כניסה לשותפויות ברמת החברות והפרויקטים. לבייב מתכוון להפוך את הזרוע של אסיה בחברותיו למשמעותית יותר, נוכח הצמיחה המתמשכת הצפויה בעיקר בהודו ובסין.



אפריקה ישראל לא לבד בהתלבטויותיה בהודו. רוב החברות הישראליות שדיווחו על כניסה לפעילות בהודו אינן בונות עדיין, ועוסקות בחיפוש הזדמנויות וברכישת קרקעות לבנייה. פרק הזמן הנדרש לקבלת אישורי בנייה לאחר רכישת הקרקע יכול להימשך שנתיים. ישראלים הפועלים בהודו ציינו, כי עד כה בונות בה בעיקר החברות של נוחי דנקנר ו של גרשון זלקינד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully