וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמת צוואה: המדינה תפסיק לגזור קופון

הילה רז

11.5.2008 / 8:28

המדינה הודיעה כי בכוונתה להפסיק את גביית האגרה המכונה "מחצית האגרה לרשות המקומית" הנגבית בעת רישום צוואה

מדינת ישראל הודיעה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי בכוונתה להפסיק את גביית האגרה המכונה "מחצית האגרה לרשות המקומית" הנגבית בעת רישום צוואה. הודעת המדינה נעשתה לאור המלצת השופטת מיכל אגמון-גונן במסגרת דיון בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד המדינה בעניין האגרה. התובע, ירון אלון, שיוצג על ידי עו"ד דורון לוי ורחל גוז-לביא ממשרד עמית פולק מטלון ושות', טען כי עבור רישום צוואה הוא נדרש לשלם 106 שקל, 27 שקל "אגרת בקשה" וכן 53 שקל עבור "מחצית האגרה לרשות המקומית". סך כל האגרות: 186 שקל.

בנוגע לאגרה המכונה "מחצית האגרה לרשות המקומית" טענה המדינה כי האגרה נגבית מכוח חוק הרשויות המקומיות (אגרת העברת מקרקעין). תקנות האגרות אמנם פקעו ב-96' אך הן הוחלפו במסגרת חוקים מתוקנים שהועברו בכנסת. לפיכך טענה המדינה כי היא זכאית להוסיף ולגבות את "מחצית האגרה" לטובת הרשות המקומית. התובע טען כי האגרה נגבתה שלא כדין וללא מקור חוקי, ואף לא הועברה כלל לרשויות המקומיות.

בהודעת המדינה לבית המשפט נמסר כי בכוונתה להפסיק את גביית האגרה החל מיוני השנה. במקביל להפסקת הגבייה, תפעל המדינה לביטול או שינוי חוק הרשויות המקומיות. יחד עם זאת שמרה המדינה על עמדתה כי האגרה נגבית כדין מכוח מקור חוקי תקף, וכי ההחלטה שהתקבלה בנוגע להפסקת הגבייה מקורה בתפיסה לפיה חוק הרשויות המקומיות הינו חוק ישן ויש מקום לבחון מחדש את תכליתו ומטרותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully