וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים מעדיפים להצטופף: מחיר הדלק הגבוה הביא לעלייה בביקוש לתחבורה ציבורית

ניו יורק טיימס

11.5.2008 / 9:06

ניו יורק: מספר הנוסעים באוטובוסים עלה ב-10.9%

"כמעט עם כל מפעילת תחבורה ציבורית שדיברתי, ראינו צמיחה בשיעורים חדים בביקוש במהלך החודשים האחרונים", אמר וויליאם וו. מילאר - נשיא אגודת התחבורה הציבורית בארה"ב, והוסיף: "אין ספק שחלק גדול מעליית הביקוש לתחבורה ציבורית נובע ישירות מהרצון למצוא אלטרנטיבה לתשלום 3.5 דולר לגאלון דלק".



ערים אמריקאיות שמערכת התחבורה הציבורית בהן מבוססת ורבת שנים, כמו ניו יורק ובוסטון, רשמו עלייה של כ-5% או יותר במספר הנוסעים השנה. עם זאת, העלייה הגדולה ביותר במספר הנוסעים במערכת התחבורה הציבורית נרשמה דווקא בערים בדרום ומערב ארה"ב, בהן תרבות הנהיגה היא החזקה ביותר, ואילו הביקוש לאוטובוסים ורכבות הוא בדרך כלל מוגבל יותר.



בדנוור, למשל, בירת המדינה האמריקאית קולורדו, נרשמה עלייה של 8% במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בשלושת החודשים הראשונים של 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007. זאת, על אף עלייה בתעריפי הנסיעה בינואר והאטה בצמיחה הכלכלית - נתון שבדרך כלל משפיע על מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. חלק מהקווים בשעות מסוימות אף הגיעו לתפוסה מלאה של נוסעים לראשונה.



מערכות התחבורה הציבורית בערים גדולות כמו מיניאפוליס, סיאטל, פורת-וורת בדאלאס וסן פרנסיסקו דיווחו על עליות דומות במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. בערים כמו יוסטון, נאשוויל, סולט לייק ושרלוט נבנו מסילות רכבת חדשות ונפתחו קווי אוטובוס ומסלולים חדשים במהלך השנים האחרונות.



אגודת התחבורה הציבורית בארה"ב דיווחה כי גם ערים בהן מתגוררים 100 איש או פחות גדלו מספר הנוסעים בקווי האוטובוסים.



בניו יורק עלתה תנועת הנוסעים בקווי הרכבות בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-5%, לפי דיווח רשות התחבורה המקומית, בעוד מספר הנוסעים באוטובוסים עלה ב-10.9%. תנועת הנוסעים ברכבת התחתית עלתה ב-6.8% בינואר ופברואר לעומת התקופה המקבילה ב-2007.



העלייה במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בארה"ב מתאימה לשינוי תרבות הנהיגה של נהגים אמריקאים, הנובע מעליית מחיר הנפט. בין שינויי תרבות הנהיגה ניתן למצוא עלייה במספר הנהגים שרוכשים מכוניות קטנות יותר - בעלות יעילות ניצול דלק גבוהה, ועלייה במספר הנהגים הרוכשים מכוניות היברידיות.



מחיר הנפט נגע בשיא חדש ביום שישי האחרון, כשחבית נפט נסחרה במחיר של 125.96 דולר לחבית. מחיר הדלק הממוצע בארה"ב עמד על 3.67 דולר לגאלון - לעומת ממוצע של 3.04 דולר לגאלון בתקופה המקבילה ב-2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully