וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולימפיאדה תזניק את מחירי הנפט לשיאים חדשים

סוכנויות הידיעות

11.5.2008 / 10:51

אנליסטים מעריכים כי סין תזדקק לכמות גדולה של נפט כדי להקים ולהפעיל את התשתיות האולימפיות. מבצעת אגירה של "הזהב השחור"

האולימפיאדה בביג'ינג תגביר את צריכת האנרגיה בסין ותזניק את מחירי הנפט לשיאים חדשים, כך לפי טענת אנליסטים מליהמן ברדרס ו-BNP פאריבה. מחיר הנפט הגולמי חצה בסוף השבוע שעבר את סף 126 דולר לחבית, בעקבות צמצום בהיקפי האספקה והמשך המתיחות הפוליטית בניגריה, אחת מיצואניות הנפט המובילות בעולם.

אנליסטים טוענים כי מחירי האנרגיה מושפעים גם מאגירת הנפט בסין, המתרחשת לקראת האולימיפאדה שתיפתח ב-8 באוגוסט ותינעל ב-24 בחודש. סין היא צרכנית האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, לאחר ארצות הברית. הכלכלה הסינית צמחה ב-11.9% בשנת 2007. ברבעון הראשון של 2008 רשמה סין קצב צמיחה שנתי של 10.6%.

לדברי האנליסטים, סין תזדקק לכמות גדלה והולכת של נפט גולמי כדי להקים ולהפעיל את התשתיות - מתקנים ספורטיוויים, אמצעי תחבורה, מגורים, מלונות - הנדרשות לקיומם של המשחקים. הביקוש לדלק מטוסים צפוי אף הוא לעלות, בעקבות הגעתם של ספורטאים, צופים ותיירים לבירה הסינית. השלטונות במדינה יעשו ככל יכולתם למנוע מחסור באספקת אנרגיה במהלך האולימפיאדה.

לפי סוכנות האנרגיה הבינלאומית, סין צפויה להפוך לצרכנית האנרגיה הגדולה בעולם מעט אחרי 2010. כלכלנים מעריכים כי הגידול בכלכלת סין ימשוך את מחירי הנפט לעליות מחירים בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully