וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ השגריר: HP שוב בתמונה

פז וייסמן

11.5.2008 / 11:38

משרד הפנים מחדש את המו"מ עם HP ישראל לגבי זכייתה במכרז תעודות הזהות החכמות. לחץ מצידו של שגריר ארה"ב בישראל לא הזיק

משרד הפנים מחדש את המשא ומתן עם HP ישראל לגבי זכייתה במכרז תעודות הזהות החכמות, כך לפי הודעת המדינה לבית המשפט המחוזי בירושלים מסוף השבוע האחרון. לפני כחצי שנה החליטה ועדת המכרזים של משרד הפנים לבטל את המכרז לתעודות זהות חכמות, ולפסול את הצעת חברת HP ישראל. המכרז בוטל כי HP הייתה המתמודדת היחידה במכרז, שכן דפוס בארי המתחרה נפסלה עקב סיבות טכנולוגיות. נראה כי HP ניצלה את התמודדותה הבלעדית במכרז והעלתה את תג המחיר.
הסיבה לשינוי היא כנראה לחץ מצידו של ריצ'רד ג'ונס, שגריר ארה"ב בישראל. במכתב ששלח ג'ונס לשר הפנים, לאחר ביטול הזכייה של ,HP נאמר: "כמשקיעה רצינית וחברה מובילה בקהילת העסקים של ישראל, HP זכאית ליחס הוגן. אני מבקש שתכבד את בקשתה של HP למידע הנוגע למכרז ולשימוע חדש בפני הוועדה במועד שיוסכם על שני הצדדים".

לדברי עו"ד רמי בן נתן, המייצג את חברת דפוס בארי שהתמודדה גם היא על המכרז: "דפוס בארי לא תעבור לסדר היום על החלטת המדינה, המנהלת משא ומתן רק עם HP". ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "ועדת המכרזים של משרד הפנים נפגשה עם נציגי משרד המשפטים והחשב הכללי במשרד האוצר ויחד בדקו אפשרות לניהול משא ומתן עם חברת HP באשר למחירים שהציגה ובתנאי שתוסר העתירה שהוגשה לבג"ץ. משנענו בחיוב, החל משרד המשפטים לנסח הסכם. ההחלטה התקבלה לאחר שהובהר שחברת HP היא היחידה שהגיעה לשלבים האחרונים של המכרז ונפסלה רק עקב העלויות הגבוהות שהציגה.

"החשב הכללי, משרד הפנים ומשרד המשפטים סברו כי יש מקום לתת פטור מהמכרז ולנהל משא ומתן במקום. יינתן פרק זמן כפי שיסוכם למשא ומתן ובאם לא ישא פרי, ינוהל משא ומתן עם חברות אחרות".

מחברת HP טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully