וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפושדו ואריסון יבנו בבוקרשט

מיכאל רוכוורגר

11.5.2008 / 12:02

חברת אלמוג ים סוף ביחד עם קבוצת שיכון ובינוי קיבלו אישור להקמת פרוייקט מגורים בעיר. ההכנסות הצפויות: 800-660 מיליון יורו

חברת אלמוג ים סוף, שבשליטת קבוצת מלונות ים סוף של אלי ויואב פפושדו, מדווחת כי קיבלה מידי עיריית בוקרשט, רומניה, אישור של תכנית אורבנית אזורית, להקמת פרויקט מגורים בבוקרשט, ביחד עם קבוצת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון. הפרויקט משתרע על פני שטח כולל של 408,000 מ"ר בנוי, וממוקם בשכונת היוקרה אביאצ'י, בצפון בוקרשט.

אלמוג ים סוף ושיכון ובינוי, באמצעות חברות המוחזקות על ידן, רכשו בחלקים שווים את הקרקע, בשטח של כ-124 דונם, בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון יורו. כאשר השקעה כוללת בפרויקט (כולל רכישת הקרקע והבנייה) מוערכת בכ-2.2 מיליארד שקל. ייעודה המקורי של הקרקע היה לצורך הקמת שטחי המסחר. כעת, עם קבלת האישור של העירייה, יוכלו הצדדים להקים על הקרקע פרויקט מגורים.

בשלב הראשון מתכוונים השותפים להקים כ-1,100 יחידות דיור, מתוך כ-4,000 יחידות שצפויות להיבנות תוך מספר שנים. כיום מחירי המכירה של דירות בבוקרשט נעים סביב 2,000-1,500 יורו למ"ר. לפי כך היקף ההכנסות הצפוי מפרויקט זה, בהתבסס על נתוני המכירה הנוכחיים, עשוי להגיע לכ-800-660 מיליון יורו.
פרויקט זה הנו הפרויקט הראשון של אלמוג ים סוף בייזום בניה למגורים בחו"ל. נוסף לפרויקט זה, מצויה החברה בשלבי סיום של הקמה ואיכלוס של פרוייקט מגדל נווה צדק, הכולל 244 דירות בשכונה. כמו כן מחזיקה אלמוג ים סוף בפרויקט בשכונת פלורנטין בתל אביב, וכן פרויקט בהיקף של 35 יחידות דיור בשכונת כביר, בחיפה. החברה גייסה בשנת 2006 כ-92 מיליון שקל, באמצעות הנפקת איגרות חוב הנסחרות כיום בתל אביב בתשואה של כ-10%.

שיכון ובינוי פועלת מזה מספר שנים באמצעות זרוע יזמות בינלאומית של הקבוצה בתחום ייזום הבניה למגורים. בתחילת 2007 החלה שיכון ובינוי לשתף פעולה עם איש העסקים עדי קייזמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן איי.די.או אירופה, בתחום הבניה למגורים בברלין, גרמניה. במסגרת הפעילות המשותפת נרכשו ויירכשו אלפי יחידות דיור שיעברו השבחה ויושכרו למטרות מגורים. היקף ההשקעה נאמד ב-300 מיליון יורו. עד כה נרכשו 3,000 יחידות דיור והיעד הוא 10,000 יחידות דיור עד 2009. כמו כן, צפויה שיכון ובינוי ואפי אירופה, מקבוצת אפריקה ישראל (-0.67% , 22250.0) של לב לבייב, להקים פרויקט אשר יכלול יחידות דיור, שטחי מסחר ובתי מלון אשר ישתרעו על פני שטח בנייה של כ-200 אלף מ"ר.

קבוצת מלונות ים סוף פועלת במשך שנים רבות באירופה בתחום של הקמה וניהול של רשתות בתי מלון, תחת חברת פארק פלאזה, הנסחרת בלונדון. יואב פפושדו, יו"ר אלמוג ים סוף, ציין כי "פרויקט זה צפוי להיות אחד מהגדולים ביותר שיוקמו בבוקרשט בשנים הקרובות. בוקרשט נחשבת כיום לאחת הערים המתפתחות ביותר במזרח אירופה וביבשת כולה, אך יחד עם זאת סובלת ממחסור אדיר בבניה חדשה למגורים. אנו צופים כי עובדות אלו יתמכו בהמשך הביקושים הגבוהים לדירות מגורים באיכות טובה בעיר, ויאפשרו לנו למכור את הדירות בפרויקט בהיקף של מאות מיליוני יורו וברווחיות גבוהה במהלך השנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully