וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחותיה של סלקום עומדים להיות טובים מאד

TheMarker

11.5.2008 / 12:33

שוק התקשרות כולו צריך להערכתנו להגיב בחיוב למהלך רכישת הוט ע"י נטוויז'ן וקבוצת IDB הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שככל הנראה ובניגוד לציפיות ייווצרו בישראל רק כ- 3 חברות תקשורת ולא 4 כפי שהיה צפוי לקרות אילו אלי ברקת היה רוכש את הוט. בנוסף יש לזכור כי הוט ה

שוק התקשרות כולו צריך להערכתנו להגיב בחיוב למהלך רכישת הוט ע"י נטוויז'ן וקבוצת IDB הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שככל הנראה ובניגוד לציפיות ייווצרו בישראל רק כ- 3 חברות תקשורת ולא 4 כפי שהיה צפוי לקרות אילו אלי ברקת היה רוכש את הוט. בנוסף יש לזכור כי הוט היא מובילת המאבק לאישור כניסתו של מפעיל סלולר וירטואלי והצטרפותה לקבוצת IDB המחזיקה גם בסלקום צפויה להפחית בצורה משמעותית את הלחץ לאישור שכזה אשר נתפס בעיני רבים כאיום המשמעותי ביותר עבור חברות הסלולר.



המשמעות לסלקום
במידה ואכן יושלם המיזוג המדובר סלקום צפויה להערכתנו להיות הנהנית העיקרית בעקבות הקשר שנוצר בין הוט ונטוויז'ן . ביום בו יאשר שר התקשרות לשווק חבילות קואטרו פליי הכוללות (אינטרנט טלפוניה כבלים וסלולר) תהפוך סלקום למרוויחה הגדולה העיקרית מהמיזוג וכל זה ללא צורך לבצע את ההשקעה בעצמה. גם הסיכון של מפעיל MVNO יורד להערכתנו בצורה משמעותית.



המשך צמיחה
סלקום צפויה להערכתנו להציג צמיחה של 7.9% במכירות לרמה של 1.55 מיליארד ¤. הצמיחה צפויה להגיע מהמשך גידול של 15% בהכנסות החברה מציוד, גידול אשר יוצר הפסד גולמי ונתפס כשלילי ומצמיחה של 7.1% בתחום השירותים. צמיחה אשר מתאפשרת מגידול חד בהכנסות משירותי דור שלישי וגיוס של כ 90 אלף מנויים חדשים, מהמשך גיוס לקוחות ומגידול בדקות השיחה. הצמיחה מתקזזת על רקע הפחתת דמי הקישוריות רגולציה והתחזקות התחרות.



שיעורי הרווחיות
דוחותיה הטובים של פרטנר מעידים כי הזעזוע מהחוק לניידות מספרים היה קצר משחשבנו. אנו מעריכים כי תוצאות סלקום יהיו דומות ויצביעו על קפיצת מדרגה בהשוואה לרבעון קודם, עם זאת אנו מתקשים להאמין כי סלקום תציג שיפור בהשוואה לרבעון מקביל שהיה רבעון שיא מבחינת שיעורי רווחיות. אנו מעריכים כי שיעורי הרווחיות ימשיכו להשתפר במהלך השנה בעקבות מספר גורמים: 1. התמתנות הזעזוע מהחוק לניידות מספרים 2. ירידה בעלויות המכשירים 3. סיום שלב החדרת שירותי הדור השלישי.



אנו מעריכים EBITDA של 536 מיליון ¤ המהווים 34.5% מהמכירות ורווח נקי של 225 מיליון ¤.



תזרים
פרטנר רשמה בדוחותיה תזרים שלילי בעקבות הכנת מלאי גדול עקב הערכות לחוק לניידות מספרים. אנו מערכים כי גם בסלקום נראה תופעה של פגיעה בתזרים (לא בטוח שעד לרמה של תזרים שלילי). בכל אופן מדובר ברבעון חריג ואנו מעריכים שכבר ברבעון הבא נראה חזרה לרמות תזרים של 2007.



סיכום



הדוחות הטובים של פרטנר מובילים אותנו להערכה כי גם דוחותיה של סלקום עומדים להיות טובים מאד. אנו מעריכים כי קצב גיוס של 20-30 אלף מנויים לרבעון יהיה הקצב הגיוס המייצג לרבעון במהלך 2008. השתייכותה של סלקום לקבוצת תקשורת מוריד הרבה לחץ מהמשקיעים בראיה קדימה. אנו נשארים בקניה עם מחיר יעד של 135 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully