וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: ניתן להתחיל להסיט כספים מאג"ח צמוד קצר לעבר השקליות הקצרות

TheMarker

11.5.2008 / 12:28

באפיק הסולידי התנהל שבוע המסחר המקוצר במגמה חיובית. מגמה זו הושפעה בין היתר מהרגיעה בשווקים בעולם ויתכן גם שמכניסת חלק מהמשקיעים לאפיק השקלי בעקבות הירידה החדה בתשואות אגרות החוב הצמודות אשר הגיעו לרמות נמוכות ביותר. בסיכום שבועי נסחרות אגרות החוב השקליות


האפיק הקונצרני נסחר במהלך השבוע לרוב במגמה חיובית. בסיכום שבועי עלו מדדי התל-בונד 20 והתל-בונד 40 כ- 0.75% וכ- 0.97% בהתאמה. מגמה חיובית זו לוותה בצמצום פערי התשואות בין האגרות המרכיבות את המדדים לבין אלו הממשלתיות, אשר עומדים כיום על כ- 1.18% וכ ? 1.95% בהתאמה לעומת כ- 1.29% וכ- 2.07% בסוף השבוע שעבר.



צמצום זה נרשם בשל ירידת תשואות חדה יותר באגרות הקונצרניות. נראה כי במידה ובתקופה הקרובה תמשך מגמת הרגיעה בשוק, אפיק זה עשוי ליהנות מירידת תשואות נוספת. למרות זאת להערכתנו כיום אין הצדקה להגדלת שיעור אגרות אלו בתיק המשקיעים. זאת בשל ההערכה כי ההאטה במשק המקומי והכבדה האינפלציונית עלולות להעיב על ביצועי חלק מהחברות עד כדי פגיעה ביכולת ההחזר שלהן בפרט בחברות קטנות יותר בעלות רמת מינוף גבוהה. במידה ותרחיש זה יתממש עלול זה להשפיע על כלל האפיק הקונצרני.



מבט לעתיד
לאחר עליות המחירים האחרונות, הריבית הריאלית המתקבלת באג"ח הצמוד הקצר הנה אפסית עד שלילית. לאור האמור לעיל להערכתנו ניתן להתחיל להסיט כספים מאג"ח צמוד קצר לעבר אלו השקליות הקצרות. כמו כן, לנוכח רמת חוסר הוודאות בשוק, והסיכון הגבוה הכרוך בהשקעה על רקע התנודתיות במסחר העולמי, ולנוכח הצפי להעלאת הריבית אנו בדעה כי אין הצדקה להארכת מח"מ של הרכיב האג"חי בתיק.



האפיק הצמוד ? ההשקעה באפיק זה לטווח בינוני מעניינת.



האפיק השקלי - באפיק זה קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב בעלות טווח קצר לפדיון (מח"מ של 5 - 0 שנים).



אג"ח קונצרני- להערכתנו, המיתון בארה"ב, המתבטא בהאטה כלכלית בעולם כולו וגם בישראל, מעלה את רמת הסיכון הטמונה באג"ח הקונצרניות. לפיכך, אנו ממליצים להימנע מהשקעה באגרות חוב המדורגות בדרוג נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully