וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: לעקוב אחרי וורן באפט וביל גרוס

יעל פולק

11.5.2008 / 14:09

מציעים השקעה בפיקדון מובנה שהתשואה עליו נגזרת מביצועיהם של וורן באפט, משקיע האג"ח ביל גרוס ומדד הסחורות של דויטשה בנק

"כל מי שמצפה מאיתנו אפילו להתקרב לשחזור העבר, צריך למכור את המניה שלו", אמר המשקיע האגדי וורן באפט רק לפני כשבוע. אבל בבנק אגוד מציעים למשקיעים להאמין בתשואות שתשיג חברת האחזקות של באפט באמצעות השקעה בפיקדון מובנה שהתשואה עליו נגזרת מביצועיו של באפט, יחד עם הביצועים של משקיע האג"ח ביל גרוס ומדד הסחורות של דויטשה בנק.

כתמיד, המוצר המובנה מבטיח את קרן ההשקעה, אולם יש להשקיע בו לפחות 5,000 שקלים לתקופה של שנתיים ללא תחנות יציאה. התשואה שיניב המוצר תהיה מענק דולרי בשיעור של 95% מעליית סל המדדים, כאשר דגימת המדדים תיעשה מדי רבעון. פירוש הדבר הוא חשיפה לשער החליפין. במידה שהדולר ייחלש, תתקבל תמורה שקלית נמוכה יותר.

הסל אליו צמוד הפקדון כולל 3 מרכיבים בעלי משקל זהה: הראשון, חברת ההשקעות ברקשייר הת'וואי המחזיקה בחברות ביטוח, בקמעוניות מזון ובחברות צריכה כמו ג'ילט וקוקה קולה. ההצמדה היא למנייה מסוג B, כלומר המניה הזולה יותר שמחירה כיום עומד על 4,180 דולר, להבדיל ממניית A שמחירה עומד על 125 אלף דולר.

הרכיב השני הוא קרן אגרות החוב PIMCO Total Return Bond Fund, שבניהול חברת פימקו של המשקיע ביל גרוס. לא מדובר בקרן האג"ח הגדולה בעולם - המנהלת 125 מיליארד דולר, אלא בקרן פתוחה הרשומה באירלנד ומנהלת סכום צנוע יותר של 4.1 מיליארד דולר.

הרכיב השלישי: מדד הסחורות שמפעיל דויטשה בנק, הכולל חוזים עתידיים על נפט גולמי, נפט להסקה, זהב, אלומיניום, תירס וחיטה. המדד הוא דינמי כך שישנה תחלופה בין מרכיביו.

עידית לוסקי, סמנכ"ל בכיר בבנק אגוד, מציינת כי הפיקדון מאפשר לגוון את תיק ההשקעות גם להשקעות בחו"ל ולקבל חשיפה למגזרי השקעה מובילים בעולם ולמומחים בעלי שם עולמי בתחומים אלו. "יש לציין כי בשנתיים האחרונות מדד ה-DBLCMPUE של דויטשה בנק עלה בכ-84%, קרן האג"חים PIMMRAA ID עלתה בכ-17% ומניית ברקשייר הת'וואי עלתה בכ-45%", הוסיפה לוסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully