וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: 'לא קונים' את תרחיש פישר

טל לוי

11.5.2008 / 15:42

בבית ההשקעות צופים אינפלציה גבוהה בשנה הקרובה והעלאת ריבית ניכרת. כלכלת ישראל תואט במחצית השנייה של השנה על רקע האטה בעולם

"שוק ההון ולא מעט אנליסטים במשק 'לא קונים' את תרחיש פישר וצופים אינפלציה גבוהה בשנה הקרובה והעלאת ריבית ניכרת", כך כותבים בלידר שוקי הון, ביחס לתחזית בנק ישראל על התייצבות מהירה יחסית של האינפלציה בתוך היעד. בלידר כותבים כי שוק האג"ח צופה אינפלציה של 4.5% בשנה הקרובה ואינפלציה של 3.5% לשנה עד 4 שנים קדימה.

בטווח הקצר, מעריכים בלידר, השוק חושש ממדדים גבוהים באפריל ובמאי ומהמשך עלייה במחירי הסחורות. לכן, מתבצר מדד לטווח קצר באיגרות חוב צמודות שתשואתם הפכה "שלילית וללא אטרקטיוויות". אי לכך, צפוי בנק ישראל להעלות את הריבית הריאלית במשק ובכך לפגוע באפיקים הצמודים הקצרים.

לפי התרחיש של נגיד בנק ישראל ושל לידר, כלכלת ישראל תואט במחצית השנייה של השנה על רקע האטה בעולם ושקל חזק. אי לכך, צפויה האינפלציה להתמתן - מה שמעלה את אטרקטיוויות ההשקעה באיגרות החוב השקליות, ובפרט אלה בעלי משך החיים הארוך. "בהסתכלות שנה קדימה, השקל צפוי להיחלש על רקע גירעון קטן בחשבון השוטף ותוכנית ההתערבות של בנק ישראל לרכישת דולרים", מסכמים בלידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully