וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר-און: אולמרט הוא איש חזק ויציב שמצליח להמשיך ולנהל את המדינה למרות החקירות המתנהלות נגדו

גלי צה"ל

11.5.2008 / 15:40

"תפקיד המשטרה הוא לחתור לאמת ולא רק לגרסה המאשימה"



השר בר-און בראיון לגלי צה"ל אומר כי "תפקידה של המשטרה הוא לחתור לאמת, ולא רק לגרסה המאשימה". לדברי השר, אולמרט הוא איש חזק ויציב שמצליח למרות החקירות המתנהלות נגדו להמשיך ולנהל את המדינה, ולא שוכח לרגע את העניינים הציבוריים. "הנזק שיגרם לראש הממשלה כתוצאה מהקביעה המוקדמת של העדות יכול להיות כנזק בלתי הפיך", לדבריו.



בר-און מותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת החשדות נגד ראש הממשלה במהלך שיחה עם גלי צה"ל: "מה שחשוב כרגע הוא לאפשר למשטרה ולפרקליטות למצות את ההליך החקירתי כדי להגיע לחקר האמת".



עוד הוסיף בר-און: "אני רוצה להזכיר לציבור שתפקידה של המשטרה, כפי שנקבע יותר מפעם האחת בפסקי הדין, הוא לחתור לאמת ולא רק לגרסה המאשימה. אני חושב שהודעת ראש הממשלה ביום שישי האחרון שאם יוחלט על הגשת כתב אישום הוא יתפטר באופן מיידי מתפקידו, והוא לא יאחז בקרנות המזבח, היא הודעה חשובה".



בראיון, בר-און הגיב לכותרת אחד העיתונים הבוקר המצטטת את דבריו של עורך-הדין אורי מסר - "העברתי לאהוד מעטפות עם כסף מזומן": "בתור חבר ושר של רה"מ ואזרח המדינה אני מקווה שהציטטה לא במקום והם לא נאמרו, או שניתן יהיה להפריח אותם. דברים כאלה צריכים להיחקר בחדרי חקירות ולא מעל העמודים הראשיים בעיתונים".



"הוא נחוש להוכיח את חפותו"



כידוע, אולמרט ובר-און חברים טובים גם מחוץ לשולחן הממשלה, שר האוצר מספר כי "אולמרט בהחלט נחוש להוכיח את חפותו". בר-און מביע את הערכתו לאולמרט, ועל כך שמצליח למרות הכל להמשיך ולנהל את ענייני המדינה: "יש לנו קונצרט לא קטן בצפון ובלבנון קורים דברים מגה-חשובים שעל אולמרט להתעסק בהם, וגם בשדרות ועוטף עזה והוא עוסק בעניינים אלו כל הזמן".



השר הביע את דעתו על ההחלטה לזמן את העד המרכזי בפרשה, מוריס טלנסקי, לעדות מוקדמת: "קביעה מוקדמת של עדות לפני החלטה על ההעמדה לדין הוא הליך חריג לכל הדעות, ויש שורה קצרה של סיבות המאפשרות זאת, וככל שאני קורא ושומע נסיבות העניין לא מצדיקות זאת".



"הנזק שיגרם לראש הממשלה כתוצאה מהקביעה המוקדמת של העדות יכול להיות כנזק בלתי הפיך, הוא יכול להצטייר כאשם לפני גזר הדין. נגמרה העדות של טלנסקי ועדיין חסר חומר ראיות ועדיין לא ידועים עדויות האחרים. עדיין לא יודעים על מעמדו של טלנסקי ועל עיסוקיו - יכול להיות שהוא יהיה עוד חשוד בפרשייה. הוא ירצה לקנות את יציאתו מהארץ על-ידי זה שהוא ידבר יותר יפה למען החקירה וכדי להוציא את אולמרט לא בסדר".



"אולמרט עובר גיהנום, אך הוא איש חזק ויציב"



לטענת בר-און מתנכלים לאולמרט בגלל שיש לו כסף והוא יכול להרשות לעצמו חיי מותרות: "האיש עבד לפרנסתו בכל עת שניתן היה לו לנהל משרד עורכי-דין ולהיות חבר כנסת. האיש התפרנס יפה, והוא יכל להרשות לעצמו דברים שאחרים לא, אבל כולם אוהבים להיצמד לסוויטות והסיגרים".



השר התייחס גם להמשך תפקודו של אולמרט כראש ממשלה לצד הפרשיה המרחפת מעליו: "תיאורטית יהיה לאולמרט קשה לתפקד, אך למרבה הצער יש לנו ניסיון מוכח מהשנתיים האחרונות. אולמרט עובר גיהנום - בהתחלה זה היה עם ועדת וינוגרד, ואחר-כך עם שאר הפרשיות נגדו. ניתן היה לראות את יכולת התפיקוד שלו כמקבל החלטות, היכולת לחלוקת קשב, לבדל את כל המתרחש מסביב ולנהל את ענייני הממשלה, ולכן אני אומר לך באחריות כי האיש הוא חזק ויציב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully