וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו להיות מוכר אטריות בנגסאקי בזמן הפצצה"

עפרה שלו

11.5.2008 / 16:24

סטיבן שוורצמן, המנהל של קרן ההשקעה בלאקסטון, הדהים את המשקיעים כשהשווה כישלון של עסקת השתלטות להרס שזרעו פצצות האטום

סטיבן שוורצמן, המנהל המיליארדר של קרן ההשקעה הפרטית בלאקסטון, הדהים את המשקיעים כשהשווה כישלון של עסקת השתלטות להרס שזרעו פצצות האטום ביפאן בסוף מלחמת העולם השנייה. בפגישת משקיעים בפלורידה, הסביר שוורצמן מדוע בלאקסטון לא הצליחה לרכוש את חברת המשכנתאות PHH ב-1.7 מיליארד דולר, בשיא התנודתיות בשווקים הפיננסיים בשנה שעברה. "איש לא הלווה לנו כסף. זו היתה הפעם הראשונה שבה לא רשמנו ביצועים טובים", אמר שוורצמן.

"לנסות לקנות בנק למשכנתאות באמצע משבר הסאבפריים", המשיך שוורצמן, "זה כמו להיות מוכר אטריות בנגסאקי כשפצצת האטום הוטלה עליה. לא נשארו הרבה אטריות או אנשים - וזה מה שקרה לנו בעסקה הזו". הדימוי התמוה של שוורצמן צוטט לראשונה בעיתון של התעשייה "פריווט אקוויטי אינסיידר". העיתון ציין כי בלאקסטון פתחה לאחרונה סניף בטוקיו, במטרה להרחיב את נוכחותה ביפאן, ואמר כי דבריו של שוורצמן עשויים לפגוע ביכולתה של החברה לעשות עסקים ביפאן. דובר מטעם בלאקסטון סירב להגיב על הידיעה.

שוורצמן, שהונו מוערך על ידי מגזין "פורבס" ב-6.5 מיליארד דולר, נחשב לדמות צבעונית בתעשיית קרנות ההשקעה הפרטית. את יום הולדתו ה-60 הוא חגג בשנה שעברה במסיבה שעלותה הייתה 3 מיליון דולר, וכללה הופעה של רוד סטיוארט. לאחרונה תרם שוורצמן 100 מיליון דולר לספרייה הציבורית בניו יורק, הסכום הגבוה ביותר שנתרם אי פעם למוסד תרבות בעיר. התרומה הנדיבה הצליחה להרגיז כמה אנשים, ועוררה מחלוקת קשה בין גופים עירוניים לגבי מספר המקומות בהם ייחרט שמו של שוורצמן על מבנה הספרייה. בלאקסטון מנהלת נכסים בהיקף של 31 מיליארד דולר, בהם מלונות הילטון, יונייטד ביסקטס, אקוויטי אופיס פרופרטיז ומדאם טוסו.

  • עוד באותו נושא:
  • בלאקסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully