וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מעט בעקבות החג

TheMarker

11.5.2008 / 16:43

השקל ירד וסגר את השבוע בפיחות של 2 אג' כנגד הדולר סוף השבוע הארוך בשל יום הזיכרון ולאחר מכן יום העצמאות למדינת ישראל הביא לא היטיב עם השקל, הבורסה המקומית הייתה סגורה והמסחר היה דל יחסית. בסיכום שבועי, המטבע הישראלי נחלש אל מול הדולר וסגר את שבוע המסחר סב

סוף השבוע הארוך בשל יום הזיכרון ולאחר מכן יום העצמאות למדינת ישראל הביא לא היטיב עם השקל, הבורסה המקומית הייתה סגורה והמסחר היה דל יחסית. בסיכום שבועי, המטבע הישראלי נחלש אל מול הדולר וסגר את שבוע המסחר סביב הרמות של 3.4750 ירידה של 2 אגורות כנגד הדולר.



כמה סיבות להחלשות השטר הישראלי:



הראשונה מגיע מהזירה הפוליטית המקומית עם פרשת אולמרט בנוגע לשוחד, כאשר התפתחות הפרשה עשויה להביא להתפטרות ראש הממשלה הישראלי וכמובן להתערערות היציבות כלכלית בארץ והתוצאה הישירה תורגש בשוק המט"ח.



סיבה שנייה, כידוע בארה"ב הביקושים לדלק עולים בתקופת הקיץ בשל הטיולים הרבים שעושים האמריקאים. בארץ בעונת הקיץ הישראלים אוהבים לצאת מחוץ לגבולות המדינה עם זה אמריקה או אירופה מה שמכריח את המטיילים למכור את המטבע המקומי ולקנות דולרים או אירו, ובכך לחזק את המטבעות הנ"ל אל מול השקל.



סיבה נוספת, נתוני הכלכלה המגיעים מארה"ב לאחרונה תומכים בשטר הירוק ומחזקים את הערכות האנליסטים כי ריבית הפדרל רזרב אשר עומדת כיום ברמתה הנמוכה על 2.0% בלבד ,לאחר הקיצוץ האחרון, עשויה רק להעלות.



יחד עם זאת, הפרש הריביות בין המדינות ישראל-ארה"ב עומד על 1.25% לטובת המטבע המקומי. כאשר נראה כי הלחצים האינפלציוניים במשק המקומי עשויים לגדול הרבה מעבר לרמות של 3.7% ובכך לשמר את הריבית בישראל ברמתה הנוכחית של 3.25% או אף להעלותה בהמשך. לכן, טכנית בטווח הקצר אנו עשויים לראות חזרה של השקל עד לרמות תמיכה של 3.3500, כשבטווח בינוני-ארוך אנו צפויים לראות פיחות בערכו של השקל כשרמת ההתנגדות עומדת על 3.7300 אל מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully