וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל ישפץ מבנים בעלות של 70 מ' ש' במשך 5 שנים; חלק מהמימון יגיע ממכירת בניין ברחוב יבנה ת"א

טל לוי

11.5.2008 / 16:40

חלק מהבניינים נבנו בתקופת המנדט הבריטי

מבנק ישראל נמסר כי מערכות אלה פגיעות לתקלות אפשריות, המחייבות תחזוקה שוטפת יקרה מאוד, הן לא עומדות בתקנים החדשים הנדרשים, סובלות מכשלים בטיחותיים ולא מספקות את הצרכים העכשוויים של עבודת הבנק. ובכלל זה, הכנסת מערכות מחשב נוספות שנדרשות לעבודת הבנק והוספת מערכות גיבוי לשעת חרום, במיוחד במערכות ותשתיות קריטיות.



לצורך זה, אישרה ב-4 במאי ועדת המכרזים שפועלת בבנק ישראל את בחירתו של משרד דונסקי אדריכלים ומעצבים לתכנון טיפול מקיף בבנייני בנק ישראל. האדריכלית ליאת פרייס, הנחשבת למקורבת למנכ"ל הבנק ואשר רשמה את שמו כאחד הממליצים עליהן, לא הגיעה לשלב הגמר.



במהלך התקופה, ירכז בנק ישראל את פעילותו בתל אביב בבניין הממוקם ברחוב לילינבלום בלבד והבניין יותאם לקליטת עובדי הבנק שיעברו מבניין הבנק ברחוב יבנה בתל-אביב. הבניין ברחוב יבנה אף צפוי להימכר בסכום המוערך ב-15-20 מיליון שקל (ובכך לממן חלק מהשיפוץ) וזאת במסגרת הארגון מחדש עליו הכריז בנק ישראל.

מהבנק נמסר כי כתוצאה מהטיפול המקיף בבנייני הבנק, יוגברו רמת הבטיחות של המבנה ורמת השרידות של מערכות התשתית תוך התאמתו לצרכים של בנק מרכזי מודרני, זאת לצד חיסכון כספי משמעותי. החיסכון הצפוי נובע מהירידה המהותית הצפויה בתחזוקת הבנק ובתקלות מערכות התשתית, לאחר השלמת השיפוץ והכנסת מערכות חדשות בעלות טכנולוגית חדשות הכוללות מערכות לבקרת המבנה שיובילו לחיסכון באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully