וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיזה-זינגר-אבן: שוויה של אלקטרה מוצרי צריכה נע בין 1.15 ל-1.48 מיליארד שקל

גיזה זינגר אבן

11.5.2008 / 17:17

קבוצת אלקו החזקות הציגה הבוקר הערכת שווי לחברת הבת, אלקטרה מוצרי צריכה ישראל (1951) בע"מ. הערכת השווי, שבוצעה על ידי כלכלני חברת הייעוץ הכלכלי גיזה-זינגר-אבן, נוקבת בשווי של 1.15-1.48 מיליארד שקל לחברת הבת של אלקו החזקות. יצוין, כי חברת הבת המוערכת מרכזת

כלכלני גיזה-זינגר-אבן מציינים בהערכתם שני תרחישים, "גבוה" ו"נמוך". על פי הערכתם, המכירות של אלקטרה מוצרי צריכה בשנת 2008 עשויות לנוע בין 2.47 ל-2.56 מיליארד שקל, כאשר נתון זה כולל את המכירות של פעילות מחסני חשמל שנרכשה על ידי אלקטרה מוצרי צריכה באפריל 2007. כמו כן, כוללת תחזית זו את המכירות של חברת הבת, תגה, שעוסקת ביבוא ומכירה של מחשבים וציוד תחת המותג Lenovo, ואת המכירות של טלפונים סלולריים מתוצרת סוני-אריקסון (מוחזקת בשיעור של 50%).



על פי תחזית גיזה-זינגר-אבן, תסיים אלקטרה מוצרי צריכה ישראל (1951) את שנת 2008 עם EBITDA שינוע בין 130 ל-164 מיליון שקל, לעומת כ-119 מיליון שקל בשנת 2007 (נתון פרו-פורמה, הכולל את תוצאות מחסני חשמל ותגה כאילו נרכשו בתחילת שנת 2007). הערכת השווי מגלמת, אפוא, מכפיל של 9.7-9.8 ל-EBITDA החזוי לשנת 2008, וכן מכפיל של 0.51-0.62 למכירות החזויות לאותה השנה.



בגיזה-זינגר-אבן צופים שיפור תפעולי באלקטרה מוצרי צריכה, וזאת, בין היתר, בעקבות המיקוד הניהולי בעסקי החברה, וכתוצאה מהסינרגיה הצפויה בין רשת מחסני חשמל, שכאמור נרכשה אשתקד, לבין הרשתות שקם אלקטריק וסנסור. כמו כן, עשויה, להערכת גיזה-זינגר-אבן, להיווצר התייעלות נוספת גם כתוצאה משילוב של עסקי היבוא והשיווק של של אלקטרה מוצרי צריכה עם הרשתות הקמעונאיות שבבעלותה בתחום של שרשרת האספקה.



הפעילות של אלקטרה מוצרי צריכה ישראל (1951) מורכבת משני מגזרים: קמעונאות (הפעלת הרשתות שקם אלקטריק, סנסור ומחסני חשמל) ומוצרי צריכה (יבוא ושיווק של מוצרים מתחומי מיזוג אויר, מחשבים, תקשורת, חשמל תחת מותגים כגון: IBM, פיליפס, מילה, Lenovo, סוני-אריקסון, דל, סאוטר, אלקטרה, אלקו ואחרים).
בתחום של הקמעונאות מעריכים בגיזה-זינגר-אבן את שווי הפעילות בין 582 ל-717 מיליון שקל, ואילו בתחום מוצרי הצריכה מוערכת הפעילות בין 683 ל-880 מיליון שקל. יצוין, כי בהערכת השווי המסכמת, הופחתו מסכומים אלה נתוני החוב של החברות, וכן התווסף אליהן שווי הנדל"ן שברשותן וכן סכומים נוספים.



אלקו החזקות הודיעה באוקטובר 2007 כי במסגרת רה-ארגון מחדש במבנה האחזקות בקבוצת אלקו, נמכרה מלוא אחזקותיה של אלקטרה מוצרי צריכה ב-Airwell לאלקו הולנד, המוחזקת בבעלות מלאה על ידי אלקו החזקות. אלקטרה מוצרי צריכה מנוהלת על ידי יקי ודמני, ואילו חברת Airwell מנוהלת על ידי אולריך ברונקסל. Airwell דיווחה לאחרונה, כי היא רכשה בארה"ב פעילות בתחום מיזוג האוויר של חברת פדרס (Fedders) תמורת כ-12.8 מיליון דולר.



בחודש שעבר הודיעה אלקו החזקות, כי היא נכנסת לפעילות חדשה בתחום של השקעה במקבצי דיור להשכרה בארה"ב. החברה חתמה על מכתב כוונות להקמת חברה בתחום מקבצי דיור להשכרה בארה"ב עם שותף אמריקני, בעל ניסיון עשיר ומוכח בתחום של רכישה, שיפוץ והשכרה של מקבצי דיור בארה"ב. על פי תנאי העסקה, עשויה אלקו להשקיע יחד עם השותף הון של עד 100 מיליון דולר ברכישת מקבצי דיור כאמור באזור דרום מזרח ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully