וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג אפשרי בין דיסקונט למזרחי-טפחות?

שרון שפורר

11.5.2008 / 20:00

בשבוע שעבר נפגשו בלונדון מתיו ברונפמן, בעל השליטה בבנק דיסקונט, ואיל עופר, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות. מקורב לדיסקונט: מדובר בגישושים בלבד

בשבוע שעבר נפגשו בלונדון מתיו ברונפמן, בעל השליטה בבנק דיסקונט, ואיל עופר, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות. בפגישה, שעל פי מקורב לשני הצדדים היתה אקראית ולא רשמית, הועלה שוב הרעיון למיזוג שני הבנקים הבינוניים. לפי שעה נראה כי מדובר בגישושים בלבד בין הצדדים, שכן לפיקוח על הבנקים טרם הוגשה כל בקשה רשמית בנושא. מקורבים לדיסקונט הודיעו, כי מעבר לגישושים בלונדון לא נקבעו כל שיחות נוספות וכי לא צפויה התקדמות בנושא, לפחות בזמן הקרוב.

כאשר המדינה מכרה את השליטה בדיסקונט לפני כשלוש שנים, מזרחי טפחות הציע את עצמו כרוכש, אלא שאז לא התקבל אישור המפקח על הבנקים לעסקה. אם מיזוג זה ייצא לפועל יהפוך הבנק הממוזג לבנק השלישי בגודלו במערכת הבנקאית על פי נתוני 2007.

אולם, בימים בהם הפיקוח על הבנקים מלווה בנקיטת צעדים שונים לצורך הגברת התחרותיות בשוק - זה לא יהיה פשוט עבור בעלי השליטה משני הצדדים לצלוח את המשוכות הרגולטוריות - בייחוד את המפקח על הבנקים ואת הממונה על ההגבלים העסקיים. נכון לסוף 2007, נאמד הונו העצמי של דיסקונט, הגדול מבין שני הבנקים, על כ-9.2 מיליארד שקל. לעומת זאת, הונו העצמי של מזרחי טפחות הסתכם ב-5.6 מיליארד שקל. זאת אל מול הון עצמי של 19.5-18.8 מיליארד שקל לפועלים וללאומי.

תיק האשראי לציבור של הבנקים הגדולים מגיע לכ-200 מיליארד שקל, ואילו תיק האשראי של דיסקונט נאמד ב-102 מיליארד שקל, ושל מזרחי-טפחות ב-74 מיליארד שקל. בנק דיסקונט ומזרחי-טפחות סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully