וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא נינטנדו לשעבר הוא האיש העשיר ביפאן

TheMarker

11.5.2008 / 20:59

הונו של הירושי ימאוצ'י זינק ב-3 מיליארד דולר בשנה החולפת ומוערך ב-7.8 מיליארד דולר. הגיל הממוצע של 40 העשירים ביפאן הוא 66

הירושי ימאוצ'י, האיש שלזכותו נזקפת הפיכת נינטנדו מיצרנית משחקי קלפים לענקית משחקי וידיאו השווה מיליארדים, הוא האיש העשיר ביפאן לפי דירוג "פורבס". הונו מוערך ב-7.8 מיליארד דולר. הונו של יו"ר נינטנדו לשעבר, בן ה-80, זאת, הודות להצלחה הגלובלית האדירה של קונסולות המשחקים של נינטנדו, Wii ו-DS.

הונם של עשרת עשירי יפאן צנוע, ביחס לרשימות דומות בארה"ב ובאירופה, ונע בין 3.1 ל-7.8 מיליארד דולר. סף הכניסה לרשימה הוא 715 מיליון דולר. אייל הנדל"ן אקירה מורי, האיש העשיר ביותר ביפאן ב-2007, ירד למקום השני, אף שהונו גדל ב-2.2 מיליארד דולר ל-7.7 מיליארד דולר. מורי, בן ה-71, מחזיק במלונות, בתי דירות ובנייני משרדים בכמה מהאזורים היקרים ביותר בטוקיו. במקום השלישי ברשימה היפאנית מדורג קוניו בוסוג'ימה, המנהל בן ה-83 של סאנקיו, יצרנית מכונות הפצ'ינקו - גרסה של מכונות פינבול. הונו מוערך ב-5.4 מיליארד דולר.

הגיל הממוצע ברשימת 40 העשירים ביפאן הוא 66, לעומת 56 בהודו, 48 בסין ו-46 ברוסיה. רשימת 40 העשירים של יפאן כוללת 9 אנשים הנמצאים בעשור התשיעי לחייהם, יותר מאשר בכל מדינה אחרת הנסקרת על ידי "פורבס". רק בגרמניה הגיל הממוצע ברשימת העשירים גבוה יותר, ועומד על 68. האישה היחידה שנכנסה לרשימה של עשרת העשירים היא הירוקו טאקיי, שירשה את הונה מבעלה המנוח, מייסד חברת ההלוואות לצרכנים טאקפוג'י. ברשימת 40 העשירים מופיעות עוד 2 נשים מלבדה.

אחד המצטרפים, היותר מעניינים, לרשימה הנוכחית הוא קנג'י קאסאהרה, מייסד מיקסי - אתר הרשת החברתית הגדול ביותר ביפאן. הוא מדורג במקום ה-37, עם הון של 740 מיליון דולר. קאסאהרה הוא הצעיר הראשון מתחת לגיל 40 שנכנס לרשימה מאז טאקאפומי הורי, מייסד לייבדור, שנשפט לשנתיים וחצי בכלא במארס שעבר בגין הונאה בני"ע.

ימאוצ'י, המחזיק ב-10% מנינטנדו, כיהן כנשיא החברה בין 1949 ל-2002, וכיו"ר החברה עד 2005. הונו מציב אותו במקום ה-149 ברשימת העשירים הגלובלית, אותה מוביל המשקיע האמריקאי וורן באפט, עם הון של 62 מיליארד דולר. בשל מסי הירושה הגבוהים הנהוגים ביפאן, מרבית כספם של המיליארדרים היפאנים יגיע בסופו של דבר לקופות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully