וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה נוספת במאבק בין AIG למנכ"ל לשעבר מוריס גרינברג: תובע את AIG בטענה כי הסתירה הפסדי ענק

אשר שכטר

11.5.2008 / 21:48

קרן סטאר שבשליטתו תובעת פיצויים של 300 מיליון דולר

במסגרת התביעה, שהוגשה ביום רביעי בבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק במנהטן, טוענת סטאר כי AIG ביצעה הונאה - ודורשת לפחות 300 מיליון דולר כפיצויי נזיקין. התביעה מציינת כנתבעים את AIG, את מנכ"ל החברה מרטין סאליבן ואת סמנכ"ל הכספים סטיבן בנסינג'ר.

סטאר, המחזיקה ב-15 מיליון מניות של AIG, היא קרן צדקה התורמת מיליארדי דולרים לארגונים שונים בניו יורק. היא נוסדה על ידי מייסד AIG המנוח, קורנליוס ואנדר סטאר, כמוטבה העיקרית של רכושו.



בכתב התביעה טוענת סטאר כי AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם, "סילפה והסתירה את האמת" בנוגע להפסדים בסך 4 מיליארד דולר שספגה בשל חשיפתה לעסקות CDS - המאפשרות להעביר סיכוני אשראי ומשמשות כביטוח נגד שמיטת חובות.

לו היתה סטאר יודעת על הפסדי AIG, טוענת הקרן, היתה מוכרת את אחזקותיה בענקית הביטוח. דובר AIG, מייקל ארקרו, טען בתגובה לתביעה כי "אנו מאמינים שהתביעה היא חסרת בסיס".



AIG דיווחה בשבוע שעבר על הפסד ענק של 7.8 מיליארד דולר שרשמה ברבעון הראשון של 2008 - ההפסד הגדול ביותר בתולדות החברה - לאחר הפסד של 5.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007.



ענקית הביטוח, שהודיעה בעקבות ההפסד על כוונתה לבצע גיוס הון בסך 12.5 מיליארד דולר, נאלצה לרשום מחיקה של 9.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון כנגד הפחתת שוויים של נגזרי אשראי. נגזרים אלה נועדו להגן עליה מפני הפסדים על השקעות שונות, כולל שוק הסאבפריים, אולם כשלו בתפקידם. בנוסף למחיקה, רשמה AIG הפסד של 6.1 מיליארד דולר על תיק ההשקעות שלה.



תביעתה של קרן סטאר נגד AIG היא ההתפתחות האחרונה במאבק המשפטי הסבוך בין ענקית הביטוח לבין המנכ"ל לשעבר, שהודח מניהולה בשנת 2005 בעקבות שערורייה חשבונאית.



AIG הגישה במארס תביעה נגד שבעה מנהלים בכירים לשעבר בחברה, בהם גרינברג, בטענה כי ביצעו מעילה בהיקף של 20 מיליארד דולר. החברה טוענת כי גרינברג, יחד עם סמנכ"ל הכספים לשעבר הווארד סמית ובכירים נוספים, ביצעו עבירה של הפרת אמונים כלפי החברה במסגרת מעילה במניות של AIG, בשווי של כ-20 מיליארד דולר, בשנת 2005.



המניות האמורות נמצאות בידי סטאר אינטרנשיונל, חברה שעסקה בשיווק פוליסות ביטוח של AIG, ואשר שימשה ככלי שבאמצעותו חולקו מענקים והטבות לעובדים נבחרים של AIG.



גרינברג וסמית, שהצליחו להשתלט על סטאר בשנת 2005, הפכו אותה לאחר הדחתם מ-AIG לחברת השקעה פרטית. סטאר מחזיקה בנתח של 9.7% ב-AIG, והיא בעלת המניות הגדולה ביותר בענקית הביטוח. במסגרת תביעתה נגד גרינברג, תובעת AIG מבית המשפט להחזיר לה את השליטה בסטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully