וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודאפון עשויה להגיש הצעת רכש בסך 39 מיליארד דולר ל-MTN - מפעילת הסלולר הגדולה באפריקה

סוכנויות הידיעות

11.5.2008 / 22:07

לחברה 68 מיליון מנויים באפריקה ובאסיה

לפי הדיווח הורה מנכ"ל וודאפון, ארון סארין, לצוות הרכישות של החברה - בראשותו של בכיר UBS לשעבר וורן פיינגולד - להתחיל לנסח הצעה לרכישת MTN. מנהל הכספים של MTN, רוב ניסבט, אמר היום בתגובה לפרסום כי לא ידוע לו על עניין מצד וודאפון ברכישת החברה.

וודאפון, המחזיקה ב-252 מיליון מנויים לשירותי הסלולר שלה ברחבי העולם, מעוניינת להתרחב לשווקים מתעוררים כמו אפריקה כדי לפצות על ההאטה במכירותיה באירופה.



בשנתיים האחרונות פעלה וודאפון במרץ כדי להגדיל את דריסת הרגל שלה בשווקים המתעוררים, בין היתר באמצעות רכישת נתחים במפעילות סלולר בשווקים סלולריים המתפתחים במהירות כמו הודו וטורקיה. בינואר הודיעה החברה כי היא מתכננת להגדיל את אחזקותיה בחברת וודאקום, מפעילת הסלולר הגדולה בדרום אפריקה.

במארס הכחישה MTN דיווח בעיתון הדרום אפריקאי "ביזנס טיימס", לפיו היא מנהלת מגעים למכירת נתח בחברה לוודאפון. עם זאת, בשבוע שעברה אישרה MTN כי קיבלה הצעה לרכישת 51% ממניותיה מברטי איירטל, חברת הטלפונים הסלולריים הגדולה בהודו, תמורת 13.8 מיליארד דולר.

68 מיליון מנויים יש ל-MTN באפריקה, באיראן, באפגניסטאן ובסוריה, עם צפי להגדיל את מספר המנויים של החברה ל-240 מיליון עד שנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully