וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייננשל טיימס": קבלת המימון לעסקת ולרו של אלון USA מעידה שבקרוב יבוצעו עסקות נוספות בתחום זה

מיכאל רוכוורגר

11.5.2008 / 23:09

זאת על רקע שפל במרווחי הזיקוק

מניית ולרו צנחה ביום שישי האחרון בכ-3.7% נוספים, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס הוציא את מניית החברה מרשימת המניות המומלצות לקנייה. עם זאת, בשלב זה הותיר את המלצת ה"קנייה" למניית ולרו, אשר נסחרת כיום במחיר שפל של כ-3 שנים - 44.56 דולר.



ארז'ון מורטי, אנליסט האנרגיה של גולדמן סאקס, הוסיף כי נכון להיום אין כל חשש ליציבותה הפיננסית של ולרו.



מחיר זה משקף היטב את הלך הדברים המתרחש כיום בתעשיית בתי הזיקוק, אשר עוברת כיום תקופה מאתגרת בעקבות נסיקת מחירי הנפט לשיאים חדשים - כ-126 דולר לחבית בסוף השבוע האחרון - על רקע המשך היחלשות הדולר מול היורו והין וכן המשך הביקושים הגבוהים לסחורות - וכנגזר מכך, התכווצות מרווחי הזיקוק והאטה כללית בכלכלה הגלובלית.



העיתון הכלכלי הבריטי, ה"פייננשל טיימס", מציין כי אמנם אלון USA רכשה את בית הזיקוק של ולרו במחיר "הנחה", בהתאם למרווחי הזיקוק שמצויים כיום בשפל - אך העובדה שהצליחה לקבל מימון בהיקף של מאות מיליוני דולרים מבנקי השקעות מובילים כמו גולדמן סאקס, מאותתת כי ניתן לצפות שבקרוב יתרחשו עסקות נוספות של מיזוגים ורכישות דווקא בתחום, ולא בתעשיות אחרות.



בתוך כך, האווירה הקודרת בתעשייה ובשווקים לא פסחה על ולרו, אשר דיווחה בסוף השבוע על תוצאות חלשות לרבעון הראשון של 2008 - והציגה צניחה של 72% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל, ל-472 מיליון דולר.



הרווח הנקי של ולרו התכווץ ברבעון הראשון ב-76% לעומת הרבעון המקביל, ל-261 מיליון דולר. מניית החברה צנחה מתחילת השנה בכ-40%, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-23.7 מיליארד דולר.



ולרו הפכה לפני מספר שנים לחברת הזיקוק הגדולה בארה"ב, לאחר תהליך אינטנסיווי של מיזוגים ורכישות של בתי הזיקוק השונים שביצעה בין השנים 2005-1997.



כיום מחזיקה ומפעילה ולרו כ-18 בתי זיקוק ברחבי ארה"ב, קנדה והאיים הקריבים - בעלי כושר זיקוק של למעלה מ-3.1 מיליון חביות נפט ליום. זאת, לצד צינורות להולכת הנפט ואלפי תחנות תדלוק וחנויות נוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully