וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות יתר: האינפלציה בסין זינקה ב-8.5% בחודש אפריל - קרוב לשיא של 11 שנה

סוכנויות הידיעות

12.5.2008 / 7:49

עלייה של 22.1% במחירי המזון הובילה ההאצה באינפלציה



האינפלציה בסין הואצה בחודש אפריל בקצב של 8.5% - קרוב לשיא של 11 שנה - בעקבות העלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון. כך דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה הסינית.



מדד המחירים לצרכן בסין רשם באפריל זינוק של 8.5% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה - קצב העלייה המהיר ביותר של האינפלציה בסין מאז 1996. מרבית הכלכלנים ציפו לעלייה של 8.2% באינפלציה הסינית באפריל לאחר עלייה של 8.3% במדד המחירים לצרכן בחודש מארס וזינוק של 8.7% בפברואר. את העלייה במחירים בסין הובילו באפריל מחירי האנרגיה הגואים וזינוק של 22.1% במחירי המזון.



בחודשים האחרונים ניסו השלטונות הסינים לצנן את העלייה במחירים, בין היתר, באמצעות הטלת מגבלות על האשראי, הקפאת מחיריהם של מוצרי יסוד והגדלת יחס הרזרבות בבנקים ל-15.5% מכלל הפיקדונות. ראש הממשלה, וון ג'יאבאו, הזהיר בחודש שעבר כי סין תתקשה לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה לעצמה - 4.8%. בשנת 2007 עמדה רמת האינפלציה בסין על 4.8% על רקע צמיחתה הכלכלית המואצת של המדינה.



העלייה במחירים העלתה את ההשערות כי הבנק המרכזי של סין יעלה את הריבית לאחר שהעלה אותה שש פעמים בשנה שעברה במטרה לרסן את האינפלציה המשתוללת. סגן שר האוצר הסיני, לי יונג, אמר בשבוע שעבר כי מקבל ההחלטות במדינה עשויים להעלות את הריבית במטרה לבלום את האינפלציה ולמנוע מהכלכלה להתחמם יתר על המידה.



ברבעון הראשון של 2008 רשמה כלכלת סין צמיחה של 10.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 על אף ההאטה בצמיחה העולמית בעקבות המשבר בשוק הדיור בארה"ב. ב-2007 רשמה הכלכלה הסינית צמיחה של של 11.4% - קצב הצמיחה המהיר ביותר שלה מזה 13 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully