וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח בצל המגמה המעורבת אתמול ובציפיה לפתיחת המסחר הערב בארה"ב

טל לוי

12.5.2008 / 8:24

כימיקלים לישראל תרכז עניין לאור עלייה נוספת במחירי האשלג שאותו היא מוכרת

בעולם, ממשיכה עליית מחירי הנפט להעיק על המשקיעים ועל הציבור כאשר מחירה של חבית נפט כבר נושק לרמה של 126 דולר. העלייה במחירי האנרגיה מייקרת את באופן מיידי את מחירי הדלק למכוניות אבל גם את מחירי החשמל וכן את מחירי המזון שאותו יש להוביל ושלשם עיבודו יש צורך באנרגיה רבה. בשורה התחתונה, עליית המחירים החדה נרשמת לא רק בישראל, אלא בכל העולם.



ביום חמישי הקרוב צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל וההערכות הן כי המדד יהיה גבוה ויגיע לכ-1%. כלכלנים מעריכים שבשל הקפיצה במדדים הקרובים ובשל ההתייקרות בסל המוצרים - במיוחד במחירי המזון - צפוי בנק ישראל להתחיל בסבב העלאות ריבית עד סוף 2008. בבנק ישראל סבורים כי ההאטה בארה"ב תשפיע גם על ישראל (גם אם באופן מתון) וזו תסייע בעצמה לבלימת עליית המחירים.



הכוכבת הגדולה של השנה האחרונה, כימיקלים לישראל, צפויה לרכז עניין לאור עלייה נוספת במחירי האשלג שאותם מוכרת החברה, ואשר משמשים כדשן לחקלאות. על פי פרסומי FMB, חברת מחקר בתחום הדשנים, עודף הביקוש על ההיצע בשוק האשלג מתבטא בשיא חדש במחיר האשלג שנקבע בשווקים האסיאתיים בשבוע שעבר ושעמד על 1,000 דולר לטונה. עסקה במחיר זה נחתמה בין BPC, חברת היצוא במשותפת ליצרניות האשלג הרוסיות. מדובר במחיר גבוה ביותר מפי 2 לעומת השנה שעברה.



במגזר הבנקאות, נפגשו בשבוע שעבר בעל השליטה בבנק דיסקונט, מתיו ברונפמן, ואייל עופר, מבעלי השליטה בבנק המזרחי-טפחות והעלו את הרעיון למיזוג שני הבנקים. בקשה בנושא טרם הוגשה למפקח על הבנקים כך שלפי שעה מדובר ב"פגישה אקראית" ולא במגעים רשמיים.



במגזר הנדל"ן, רכשה חברת הנדל"ן אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, את בניין המשרדים בית אסיה שברחוב וייצמן בתל אביב תמורת 211 מיליון שקל ובתוספת הוצאות רכישה של 10 מיליון שקל. מעבר לנכס שיתווסף לפורטפוליו של אלרוב, תוכל החברה לחסוך תשלומי מס של 45 מיליון שקל, שנוצרו לה עקב רווחי ההון שנוצרו לה ממכירת קניון השרון ביוני 2007 תמורת 344 מיליון שקל.



חברת האחזקות אלקו, שבשליטת גרשון זלקינד, הציגה אתמול הערכת שווי המעניקה לחברה הבת, אלקטרה מוצרי צריכה, תג מחיר של 1.15-1.48 מיליארד שקל. רף ההערכות התחתון משקך עלייה של 256% בשווי אלקטרה מוצרי צריכה מאז רכשה אלקו את אחזקות הציבור בבורסה ביוני 2007. אלקטרה מוצרי צריכה היא קמעונאית המפעילה את רשת שקם אלקטריק ומייבאת מזגנים, מחשבים ומוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully