וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מוכרים פלאפל בווידיאו? האינטרנט בשירות העסקים הקטנים

מעיין כהן

12.5.2008 / 8:21

האינטרנט מלא במוכרי רהיטים, משווקי מדפסות וסוכני תיירות שמוצאים דרכים חדשניות להעביר מסרים ללקוחותיהם ■ אם גם לכם יש עסק קטן ואתם רוצים להשתמש בווידיאו מקוון כדי לקדם אותו, הנה כמה עצות



התרומה של האינטרנט לקידום מכירות של עסקים קטנים כבר מזמן לא מוטלת בספק: עסקים קטנים, ואפילו עסקים של אדם אחד, שהאלטרנטיווה העיקרית שלהם לפרסום בעבר היתה אינדקסים דוגמת דפי זהב, מצאו באינטרנט פתרון זול ואפקטיווי לפרסום ומיתוג - אם באמצעות הקמת אתר, בלוג או מודעות מלים.







בשנים האחרונות צפייה בווידיאו אונליין, אם באתרים שיתופיים כגון יוטיוב ואם באתרים "סגורים" של ספקיות תוכן, היא מגמה שהולכת ומתעצמת וצפויה לגדול אף יותר. האם עסקים קטנים ובינוניים יכולים להשתלב גם במהפכה הזאת, ולהפוך את הווידיאו לכלי שיווקי בעלות נמוכה יחסית?



דוגמה לשימוש מוצלח בווידיאו ככלי שיווקי נותן כפיר פרבדה, יועץ שיווק המתמחה בווידיאו ובעל חברת פרבדה מדיה: סדרת הסרטונים שיצרה חברת בלנדטק האמריקאית לבלנדר שלה, בשם "וויל איט בלנד". באחד הסרטונים, שזכה להצלחה ויראלית (הועבר ברשימות תפוצה בדואר האלקטרוני), נראה הפרזנטור מכניס מכשיר איי-פון לבלנדר וטוחן אותו עד דק.



סרטון זה, לדברי פרבדה, הוא דוגמה מוצלחת לשימוש בווידיאו ככלי שיווקי, שבו המוצר הוא הכוכב. עם זאת, הוא מדגיש, "קשה ליצור וידיאו טוב, מכיוון שיש צורך להעביר מסר מאוד מהודק במעט מאד זמן".



פרבדה נותן את העצות הבאות לעסקים קטנים השוקלים להיכנס לעולם הווידיאו ככלי שיווקי:



עטיפה סקסית



בראש ובראשונה עליך לחשוב אם וידיאו נותן לך יתרונות בתור עסק קטן, או שעדיף לך להשקיע את הכסף בכלים דוגמת מודעת מלים או יצירת פודקאסט (בלוג קולי). אם יש לך מוצר סקסי ויזואלית, או שיש לך יכולת לעטוף אותו בצורה סקסית, וידיאו הוא כלי נהדר בשבילך, ויעביר את החוויה ללקוח בצורה החזקה ביותר. אם אתה דוכן פלאפל, אולי עדיף לך לחפש כלי אחר.



למכור בידור



ברגע שהחלטת שאתה נכנס לתחום הווידיאו, אתה צריך להבין שאתה כבר לא סתם מפרסם, אלא חברת מדיה, ואתה בא למכור בידור. לדברי פרבדה, זהו האתגר האמיתי - ליצור עניין אצל הקהל באמצעות הווידיאו, כדי שהוא ירצה לשמוע גם על העסק שלך או על המוצר שלך. אל תחשוב על עצמך, אלא על הצופה. אתה אמור לתת ללקוח שלך ערך שהוא לא יכול למצוא בדפי זהב.







ערך עליון



אחרי ההחלטות הראשוניות הללו, מגיע שלב הביצוע: התאמה של רמת הווידיאו לרמת המותג. גם אם אתה עסק של אדם אחד, אתה צריך לחשוב על עצמך כמותג, ולהחליט מה הערכים של המותג שלך: האם אתה מנסה לשדר איכות, יוקרה, "מגניבות" או מחיר נמוך.



קובעים מטרות



מה אמור לקרות לאחר שהגולש ראה את הווידיאו? מהי המטרה המיידית? לדברי פרבדה, קיימות כמה אסטרטגיות: א. שהגולש יגיע לאתר שלי; ב. פשוט שיידע שאני קיים, ואז הוא כבר ימצא אותי; ג. מיצוב - אני רוצה שהוא יסתכל עלי בצורה מסוימת. לכל אחת מהמטרות האלה צריך לבנות קטע וידיאו אחר. למשל, אם אתה רוצה שהגולש יגיע אליך לאתר, אפשר לסיים את הסרטון בטיזר - התפתחות שאת סיומה יכול הגולש לראות רק באתר.



סדרת מתח



רצוי שתחשוב על קונצפט שנותן לך סדרה של סרטונים המדברים על אותו עניין. הסדרה יכולה להיות עלילתית, מבוססת על שימוש במוצר מסוים, כאשר האיכות חייבת להיות אחידה. סדרת "וויל איט בלנד", שהוזכרה לעיל, היא דוגמה טובה לכך: בכל סרטון הוכנס לבלנדר פריט אחר.



הפקת מקור



בשלב ההפקה, הדבר הקריטי ביותר הוא לוודא שאתה נאמן למה שהגדרת בסעיפים הקודמים. אם אתה רוצה לשדר איכות, יש הכרח שהווידיאו ייראה טוב ויזואלית: אתה חייב צלם טוב, תאורה מעולה ועטיפה מעולה. אם אתה רוצה לשדר "מגניבות", אתה יכול לשכור חבר'ה עם מצלמה סלולרית שייצרו לך סרטון מגניב במחיר זול. מנגד, זה לא יעבוד אם תנסה להיות מגניב, אבל זה ייראה מלאכותי, או להפך - תנסה להיראות איכותי, אבל תצלם עם מצלמה זולה.



פייסבוק או יוטיוב?



אם יש לך אתר מוצלח עם מיליוני כניסות בחודש, הערך של הווידיאו יכול להיות אלמנט בידורי לגלישה באתר. אלא שלדברי פרבדה, מרבית העסקים לא נמצאים במצב הזה. לדבריו, "המטרה שלך היא לא לפגוש את הלקוח בפתח החנות, אלא להיות איפה שהלקוח הפוטנציאלי שלך נמצא בכל מקרה - אם זה פייסבוק, יוטיוב או פליקס. ביוטיוב חובה להיות בכל מקרה, בין אם זה רלוונטי או לא". בנוסף, העסקים הקטנים יכולים כיום להעלות סרטונים לאתר דפי זהב.



מסר עצמאי



כאשר אתה משחרר את סרטון הווידיאו, אתה צריך להבין שהגולשים רואים אותו מחוץ להקשר. כלומר, הווידיאו צריך לעמוד בפני עצמו, והתוצאה שהגדרת קודם צריכה לעבוד. המסר השיווקי צריך להיות מגולם בווידיאו עצמו, ולא באתר שמסביב.



הבטחות צריך לקיים



האתגר הגדול הוא עקביות. אם אתה מבטיח - אתה צריך לקיים. ההבטחה מתבטאת בשני דברים: הבטחה על תדירות פרסום הסרטונים - כאשר אתה מודיע כי בכל יום ראשון יתפרסם סרטון, עליך לעמוד בכך. בנוסף, האיכות צריכה להיות קבועה, וכן קו מקשר ברמת הקריאייטיב. זה אתגר.



לא על הווידיאו לבדו



לסיכום, אומר פרבדה, יש לזכור כי הסרטונים אינם מהווים תחליף לתוכנית שיווק, או לאסטרטגיה אינטרנטית כוללת: "אתה יכול להגדיר את סרטון הווידיאו כחלק מהמיקס השיווקי שלך, אבל זה לא יכול להיות הכלי היחיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully