וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הקנייה של TheMarker ו-WiseBuy: המדריך למדפסות הזרקת דיו משולבות

בר חיון

12.5.2008 / 9:22

כבר מזמן אין צורך להעמיס על שולחן העבודה מדפסת, פקס, סורק ומכונת צילום ■ בעזרת אתר WiseBuy בדקנו את המדפסות המשולבות המובילות כיום בשוק



HP



דגם: OfficeJet J6413



איכות ההדפסה: המדפסת מרשימה בכל סוגי ההדפסה. בהדפסת צבע מתקבלות תוצאות מדויקות ויוצאות מן הכלל. גם אם במצב "רגיל-מהיר" ניכרות מריחות צבע קלות ובמצב טיוטה הטקסט לא יוצא מדויק - מדפסת זו עולה על מתחרותיה. לדברי שלומי עמיצור מ-WiseBuy, בהדפסת תמונה על נייר פוטו מתקבלת התוצאה הטובה ביותר, שמזכירה את איכות התמונות שאנו רגילים לקבל בחנות הצילום.







מהירות ההדפסה: טובה לשימוש הביתי. מדפיסה 6 עמודי טקסט בדקה באיכות רגילה ו-17.5 דפים במצב טיוטה. תמונה בגודל 10X15 ס"מ על נייר פוטו הודפסה במשך כדקה.



צילום, סריקה ופקס: בתחום הצילום HP אינה מצליחה להתעלות על מתחרותיה. בצילום באיכות רגילה ניכרת ירידה באיכות, כולל מריחות צבע בהדפסה בשחור ודהיית צבע בצבעוני. איכות הסריקה טובה מאוד והאפשרויות מגוונות - החל בסריקה לקובץ PDF או תמונת JPEG ועד סריקה ישירה לתוכנת WORD או OCR. מכשיר הפקס מצויד בשלל תכונות שימושיות ומתקדמות: חיוג מהיר ל-3 מספרים (ועוד 100 זכרונות), חיוג חוזר ובחירת איכות השידור, העברת הפקס שהתקבל הלאה לנמענים אחרים, גיבוי פקס בזיכרון ועוד.



נוחות השימוש: לצד עיצוב מודרני ונאה מדובר במדפסת לא קטנה, כך שיש לפנות מקום גדול יחסית על שולחן המחשב. המדפסת מצוידת גם בתכונות שימושיות נוספות, כמו הדפסה דו-צדדית ומזין דפים אוטומטי לסריקה מהירה של קבוצת מסמכים או שליחתם בפקס. ואולם ב-HP לא לקחו את הנדסת האנוש עד הסוף. חבל, למשל, שלא כלול במדפסת מסך LCD כיאה למדפסת עם יכולות כה מרשימות. בנוסף, במצב טיוטה מהיר, כשהמדפסת פועלת ונכנסת למצב-רוח קרבי, היא משליכה את הדפים למרחק ומגש הקליטה מתקשה לשמור אותם במקומם. חריצי הזיכרון תומכים בארבעת הפורמטים הנפוצים: SD, XD, MS ו-CF; חבל רק שאין שקע USB בעבור PictBridge.



בעד: איכות הדפסה טובה מאוד, הדפסת פוטו מעולה, הנדסת אנוש טובה, מהירות הדפסה טובה, חיבור אלחוטי למחשב, חריצי זיכרון.



נגד: אין מסך LCD צבעוני, אין חיבור PictBridge.



ציון: 8.8



מחיר: 950 שקל




Lexmark



דגם: X6570



איכות הדפסה: איכות הטקסט בשחור-לבן סבירה אך לא מושלמת וניכרות סטיות ודליפות צבע זעירות. הדפסה באיכות טיוטה מפיקה טקסט בהיר מאוד - "טיוטה" במלוא מובן המלה. בהדפסת צבע מתקבלים צבעים עזים ונאים אבל לאו דווקא מדויקים במיוחד.



מהירות הדפסה: קצב יפה של 9 עמודים לדקה באיכות רגילה בשחור (13 עמודים בטיוטה). בהדפסת דפים המכילים טקסט צבעוני המהירות יורדת דרסטית, ל-2.5 עמודים בדקה.



צילום, סריקה ופקס: צילום מסמך בשחור-לבן או בצבע, באיכות רגילה, מפיק תוצאות לא מרשימות, כולל איבוד חדות והבהרה של הטקסט או של משטחי הצבע. רק הצילום באיכות מרבית, הנמשך כדקה, נותן תוצאה מספקת עם משטחי צבע אחידים וחדות טובה. איכות הסריקה טובה, בעיקר למסמכים וחשבונות, אבל תמונות בצבע יוצאות גרעיניות ובהירות יחסית למקור. הפקס סטנדרטי וללא פונקציות מתקדמות.



נוחות השימוש: קלה להתקנה ובעלת הנדסת אנוש טובה עם אפשרות להדפסה דו-צדדית. ב-WiseBuy מציינים לטובה גם את התמיכה במגוון כרטיסי זיכרון (MicroDrive ,MMC, XD, MS ,SD ו-CF). ואולם על אף שמדובר במדפסת מתקדמת עם יכולות אלחוט וחריצי זיכרון - דווקא מסך צבעוני נעדר ממנה, ובמקומו הותקן מסך 2 שורות פשוט. המדפסת גם רועשת יחסית ובפעולת הדפסה ממושכת הדבר עלול לעצבן.



בעד: עיצוב נאה, Fi-Wi, פקס עצמאי, תמיכה במגוון כרטיסי זיכרון, הדפסה דו-צדדית, הדפסה מהירה בשחור.



נגד: איכות הדפסה לא מלהיבה, הדפסה אטית בצבע, אין מסך צבעוני, קצת רועשת.



ציון: 7.9



מחיר: 900 שקל



Brother



דגם: 465CN-MFC



איכות הדפסה: סבירה, לא יותר. במצב טיוטה מתקבלת הדפסה בהירה מדי, אבל שמישה וקריאה. איכות ההדפסה של תמונה על נייר פוטו טובה והמדפסת מתמודדת בהצלחה עם אזורים חשוכים מול האזורים הבהירים. ואולם חסרה רוויה בצבע, מה שגורם לתמונה להיראות מעט שטוחה ואנמית.



מהירות הדפסה: תתאזרו בסבלנות שכן לא מדובר בספרינטרית, בלשון המעטה - מדובר בהדפסת 3 עמודי טקסט בדקה באיכות רגילה, כשהדפסת תמונה בגודל 10X15 אורכת כמעט דקה.



צילום, סריקה ופקס: גם בצילום מסמך באיכות רגילה נדרשת סבלנות, כ-20 שניות בשחור-לבן, ויותר מחצי דקה למסמך צבעוני. האיכות בשחור-לבן סבירה, אבל בצבע הצבעים בהירים ואנמיים לעומת המקור. צילום תמונה באיכות מרבית הניב אמנם תוצאה יפה ואיכותית, אך גם כאן דיוק הצבעים לוקה בחסר. איכות הסריקה סבירה לשימוש ביתי והפקס מצויד בשלל תכונות שימושיות, כמו שמירה של עד 80 אנשי קשר בחיוג מהיר, שידור פקס בתפוצה לרשימת נמענים והעברת פקסים שהתקבלו אוטומטית אל המחשב.



נוחות השימוש: תהליך התקנת המדפסת ידידותי למדי ומצורף אפילו ספר הדרכה בעברית. המדפסת מצוידת במסך צבעוני וגדול ובאופן כללי, והנדסת האנוש של התפריטים והלחצנים ראויה לשבח. המדפסת גם מצוידת בחריצי זיכרון התומכים בפורמטים הנפוצים ולידם חיבור PictBridge למצלמה וזיהוי תמונות בדיסק-און-קי רגיל. ב-WiseBuy מציינים לטובה גם את המסילה הייעודית שאליה ניתן להשחיל את ריכוז הכבלים ולהפחית את הבלגאן על שולחן העבודה.



התוכנה ללכידת התמונות מכרטיסי המדיה תומכת בהדפסת עמוד אינדקס, עריכה ראשונית של תמונות ואפילו הוספת אפקטים, תיקון עיניים אדומות, שיפור גווני העור ועוד. מגש הקליטה של הדפים מסורבל למדי וכדי להזין דפים, ואפילו כדי להוציא את הפלט המודפס, יש לשלוף את היחידה בשלמותה מהמדפסת. בנוסף, המכשיר נוטה לרעוד בעת הדפסה, כך שכדאי להניחו על משטח יציב וחזק.



בעד: תמיכה בכרטיסי זיכרון, שקע USB הקורא גם DOK (דיסק און קי), מסך צבעוני מתכוונן, הנדסת אנוש כללית טובה, הדפסת צבע באיכות טובה.



נגד: איכות הדפסה בינונית בשחור ובפוטו, ביצועים אטיים, מגש דפים מסורבל.



ציון: 7.8



מחיר: 950 שקל



Canon



דגם: PIXMA MX310



איכות הדפסה: אחת המדפסות המוצלחות מבחינת איכות ההדפסה, וגם במצב טיוטה-מהיר מתקבלת תוצאה מצוינת. בהדפסת תמונה על נייר פוטו מוצעות כמה פונקציות מעניינות: שיפור האיכות של תמונה, הסבת התמונה לסוג של ציור, הדפסה מונוכרומאטית ועוד. הדפסה במצב הרגיל נותנת תוצאה מצוינת; בהפעלת פונקציה המבצעת אופטימיזציה לתמונה, מתקבלת תוצאה עם דיוק צבע רב יותר וטיפול מעולה באזורים החשוכים.



מהירות הדפסה: באופן מפתיע, מהירות ההדפסה במצבים רגיל וטיוטה זהה - 7.5 עמודים לדקה; ב-WiseBuy מציינים כי במצב טיוטה קצב הדפסה זה נחשב אטי. גם ההדפסה בצבע מעט אטית, 3.5 עמודים בדקה.



צילום, סריקה ופקס: השכפול בשחור-לבן ובצבע קרוב מאוד למקור. צילום תמונה באיכות המרבית ארך זמן רב מהרגיל (3 דקות) - אבל האיכות והדיוק של הצבעים, כולל ההתמודדות עם אזורים כהים במיוחד, הם מהגבוהים והמקצועיים ביותר מהמכשירים שבדקנו. איכות הסריקה אמנם אינה מקצועית, אך היא משביעת רצון לשימוש ביתי.



פונקציית הפקס בסיסית מאוד: שמירה של 20 אנשי קשר, הגדרת רזולוציה וקונטרסט של השידור - וזהו, פחות או יותר.



נוחות השימוש: ה-MX310 מעוצבת בסגנון חללי-עתידני. מגש הזנת הדפים ממוקם באחורי המדפסת ולמרבה ההפתעה, זהו סידור נוח למדי. ההדפסה הדו-צדדית מיושנת, לא אוטומטית ודרושה התערבות של המשתמש בהפיכת הדף המודפס לצדו השני. יש חיבור PictBridge למצלמה הדיגיטלית. מכיוון שהמכשיר אינו תומך בכרטיסי זיכרון, המסך הפשוט, 2 שורות טקסט בלבד, אמור להספיק. על אף שיש פידבק קולי ללחיצה וגם הכיתוב על המסך משתנה - חבל שאין נורה המציינת אם המכשיר נמצא במצב פקס או צילום, כמו במכשירים ידידותיים למשתמש.



בעד: איכות הדפסה טובה מאוד, הדפסת פוטו מעולה, אפקטים ושיפורים להדפסה, איכות צילום טובה, עיצוב נאה ובנייה איכותית.



נגד: אין תמיכה בכרטיסי זיכרון, קצת אטית, מסך פשוט.



ציון: 8.5



מחיר: 900 שקל



Epson



דגם: CX8300



איכות הדפסה: רחוקה מלהרשים. הטקסט השחור רועד מעט ולא ממוקד ובמשטחי צבע מקבלים פסים בולטים לעין. במצב טיוטה, כשמו כן הוא, הדרך שהדפים יעשו מהמדפסת לפח המחזור קצרה למדי. באיכות פוטו המצב משתפר: הצבע נראה טוב מאוד והפסים נעלמים.



מהירות ההדפסה: מהירות ההדפסה בינונית למדי - 4 עמודים בהדפסת טקסט באיכות רגילה ו-15 עמודים באיכות טיוטה. היצרן מבטיח קצב הדפסה של 26 שניות לתמונה בגודל 15X10, שזה קרוב לחצי ממה שקורה בפועל.



צילום, סריקה ופקס: כדאי לציין תחילה שאין פקס ואין אפשרות לסרוק ישירות מהמכשיר. ב-WiseBuy מציינים כי זהו חיסרון בקטגוריית ה"מדפסת המשולבת". חיסרון זה הוא כנראה הסיבה המרכזית לכך שמחיר המדפסת נמוך משמעותית מהאחרות שבדקנו. הצילום אטי למדי ולא מרשים באיכותו, כולל איבוד חדות מורגש והבהרה של הטקסט.



נוחות השימוש: באופן מפתיע, שלא כמו במדפסות מוצלחות יותר, האפסון מצוידת במסך צבעוני מרשים עם אפשרות כוונון. המקשים נוחים, אבל חבל שאין יותר מקשים ייעודיים בעבור פעולות נפוצות, במקום הצורך לחטט בתפריטים. החריצים של כרטיסי הזיכרון תומכים בפורמטים הנפוצים וניתן להציג את התמונות ישירות מהכרטיס, להדפיס לפי תאריך וגם להדפיס עמוד אינדקס דמוי הזמנה בחנות צילום, שבו ניתן לסמן את התמונות הרצויות, מספר וגודל, להזין חזרה ליחידת הסורק - והמכשיר מדפיס את התמונות לפי בחירתכם.



בעד: תמיכה בכרטיסי זיכרון ו-PictBridge, הדפסת אינדקס חכם, מסך צבעוני, איכות תמונה על נייר פוטו טובה מאוד.



נגד: איכות הדפסה כללית בינונית, אין סריקה ישירות מהמכשיר, אין פקס.



ציון: 7.0



מחיר: 600 שקל



כך בדקנו



כדי לבדוק את המדפסות המשולבות הטובות בשוק פנינו לחברות המובילות וביקשנו את המדפסת המשולבת המתקדמת ביותר שיש ברשותם. הבדיקה התבצעה על ידי מומחי אתר הצרכנות WiseBuy, המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים ומאגר מוצרים ומפרטים מקיף. הציונים שוקללו לפי איכות ההדפסה (40% מסך הציון הסופי), מהירות ההדפסה (10%), צילום, סריקה ופקס (20%), נוחות השימוש (20%) ועמידות המדפסת (10%).



איך לבחור מדפסת הזרקת דיו משולבת



* מבנה המדפסת: במדפסת משולבת, שמזכירה בצורתה מכשיר פקס, ניתן לצלם או לסרוק מסמך בודד בלבד שמוכנס לתוך חריץ הזנה. במדפסת בעלת מבנה הדומה למכונת צילום, יש משטח זכוכית אופקי שאינו מגביל את מקור הצילום: ניתן לצלם ולסרוק מתוך ספר, חוברת או כל מקור אחר שניתן להניח על המשטח.



* סריקה: רזולוציית הסריקה במדפסות המשולבות מוגדרת כרזולוציה אופטית - כל רזולוציה אחרת אינה רלוונטית ויש להתעלם ממנה. הרזולוציה האופטית במדפסות המשולבות היא בין 300dpi, שמספיקה למשתמש הממוצע, ל-1,200dpi מהירות המיועדת לשימושים מקצועיים.



מי שמעוניין בסריקה צבעונית, חשוב שיוודא כי המדפסת אכן תומכת בכך, ואז יש לשים לב לעומק הסיבית (bit depth) - מספר הגוונים שהסורק מסוגל להציג. ככל שהמספר גדול יותר, הצבעים בסריקה יהיו נאמנים יותר למקור. ברוב המדפסות עומק הסיבית הוא 24 ביט, שהם די והותר בעבור המשתמש הביתי.



* פקס: אם במחשב שלכם מותקן מודם-פקס תוכלו לקנות מדפסת בלי מודם ולחסוך מעט כסף. אבל גם אם המחשב שלכם מצויד בכזה מומלץ לבחור במדפסת המצוידת במודם-פקס, כדי שניתן יהיה לתפעל את הפקס עצמאית, בלא תיווך המחשב. שתי המהירויות הנפוצות הקיימות למודם הן 14.4kbps (קצב של 6-10 שניות לדף) ו-33.6kbps (כ-3 שניות לדף). אם יש כמה יעדים קבועים שאליהם אתם נוהגים לפקסס, כדאי שתהיה פונקציה של זיכרונות למספרים וחיוג מהיר. כמו כן, כדי שתוכלו לשלוח כמה דפים בנוחות מומלץ שיהיה במדפסת מזין נייר אוטומטי. במדפסות רבות ניתן לשלוח ולקבל מסמכים בצבע, בתנאי שהמכשירים המקבל והשולח תומכים בתכונה זו.



* בחנו את נוחות השימוש של המדפסת: חשוב שהמדפסת תשתלב בסביבת העבודה, ולכן יש להביא בחשבון את ממדיה הפיסיים, כשמגשי הזנת הנייר והפלט פתוחים. בדקו שכפתורי ההפעלה ברורים ונוחים לשימוש. העדיפו מדפסת המצוידת במסך המעניק שליטה ובקרה נוחות יותר. להדפסה בהיקפים גדולים כדאי לבחור במגש בעל קיבולת גדולה.



* בחרו ברזולוציה בהתאם לאיכות ההדפסה המבוקשת: להדפסת טקסט תתאים רזולוציה של 600dpi, להדפסה של גרפיקה תספיק רזולוציה של 2,400x1,200dpi ולהדפסת תמונות באיכות גבוהה מומלצת רזולוציה של 4,800x1,200dpi.



* שימו לב למהירות המדפסת: מהירות הדפסה סבירה בשחור במצב רגיל היא כ-8 עמודים בדקה, ובצבע - כ-5 עמודים בדקה.



* השוו בין עלויות ההדפסה בדגמים השונים: בדקו את מספר העמודים שניתן להדפיס במחסנית אחת, לעומת מחסנית של דגם אחר. כמו כן, מומלץ לבחור מדפסת בעלת מחסניות צבע נפרדות - מה שתורם לחיסכון בדיו.



* בחרו בחיבורים הדרושים לכם: חיבור מקבילי (Parallel) מתאים למחשבים ישנים שאין בהם חיבור USB. PictBridge .הוא חיבור ישיר למצלמה דיגיטלית. חיבורים אלחוטיים כוללים אינפרא-אדום, Bluetooth ו-Fi-Wi אשר מיועדים לתקשורת בין המדפסת למכשירים תומכים. חריצים לכרטיסי זיכרון מיועדים להדפסה ישירה מכרטיס הזיכרון של המצלמה וכן לפריקת התמונות למחשב. חשוב לבדוק את הסוגים של כרטיסי הזיכרון שבהם המדפסת תומכת.



* תקופת אחריות: האחריות שנותנות היצרניות למדפסות היא למשך 1-3 שנים. ככל שהמדפסת יקרה יותר מומלץ לבחור תקופת אחריות ממושכת יותר. כדאי לבדוק אם האחריות כוללת תיקון בבית הלקוח או במעבדה, וכן אם קיימת תמיכה טלפונית לתפעול ולפתרון בעיות טכניות.



איך לבחור מדפסת הזרקת דיו



מילון מונחים למדפסות



ינון חיימי, עורך אתר WiseBuy


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully