וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: ירידה בשוק הנדל"ן היוקרתי

רנית נחום-הלוי

12.5.2008 / 9:24

תקופת החגים הנחשבת חלק חשוב בהווי הנדל"ני בעיר לא הביאה עמה עסקות יוקרתיות. עליית שיא במחירים בשכונות הנחשלות

חג הפסח ויום העצמאות לא הביאו עמם עסקות נדל"ן יוקרתיות רבות לירושלים, והדבר מחזק את ההערכות של אנשי נדל"ן מקומיים שמדובר בשוק בירידה. מנהל הסניף הבינלאומי בבנק ירושלים, הלל סונא, מספר כי בבירה עדיין מתקיימות עסקות גדולות, אך קיימת ירידה בהיקפן לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תקופת החגים נחשבת חלק חשוב בהווי הנדל"ני בעיר, אז מגיעים לישראל בעלי ההון היהודים שחותמים בתקופה זאת על עסקות, או לפחות מתחילים במגעים לרכישות עתידיות. כשבשנים האחרונות ניכרו סימני רפיון בשוק הירושלמי, אנשי הנדל"ן היו מסבירים שצריך להמתין לפסח או לחגים, ואז ייוודע המצב האמיתי - אך לאחר שפסח חלף, אפשר לומר שהמצב לא השתנה בצורה ממשית.

המתווכים, שהסתמכו על כך שהפסח ישנה את המצב, מודים כי החג לא שינה הרבה. דירה בת 90 מ"ר בבניין משותף בשכונת קטמון בירושלים עומדת בשוק כבר חצי שנה, כאשר בעלי הבית דורשים על הנכס 600 אלף דולר. כך גם דירה בת 100 מ"ר בשכונת טלביה, המוצעת למכירה זה חצי שנה ב-700 אלף דולר. "המחירים האלה נחשבים מופרזים", מסביר אבישי הרץ מרשת התיווך רימקס עיר שלם במושבה הגרמנית. "הלקוחות מתלבטים יותר, ולוקח להם זמן רב יותר לסגור על עסקה, גם כאשר כבר סגרנו על מחיר".

"המשבר לא מאחורינו והפסח לא הביא איזו ישועה. עסקות לא נסגרות מרגע לרגע, יש עדיין האטה, אך המוכרים לאט לאט קולטים מה קורה. רק באחרונה מכרנו נכס בנחלאות לאחר שבעל הבית הוריד 25 אלף דולר מהמחיר. בעלי הבית מבינים שעדיף להתפשר במחיר מאשר להמתין עם הבית תקופה ארוכה. אם יש מי שחושב שאיזה צרפתי יבוא עם מזוודה מלאה כסף - הזמנים הטובים האלה כבר עברו", אומר הרץ.

עליות בשכונות הנחשלות

לעומת זאת, בשכונות הנחשלות והרחוקות יותר ממרכז העיר קיימת עליית שיא במחירים, לצד התעניינות של רוכשים.

שמאי המקרקעין אורן ליפשיץ, שמתמחה בדירות למגורים בירושלים, בדק את השכונות קרית יובל, הגבעה הצרפתית וארמון הנציב, וראה כי דירת 50 מ"ר בת שלושה חדרים בקרית יובל נמכרה באחרונה ב-549 אלף שקל, כאשר לפני כשנה נמכרה אותה דירה ב-540 אלף שקל, ולפני כשנתיים ב-407 אלף שקל. כמו כן, דירת 65 מ"ר בת שלושה חדרים ברחוב אדם שבשכונת ארמון הנציב נמכרה השנה ב-675 אלף שקל, כאשר לפני כשנה נמכרה אותה דירה ב-552 אלף שקל ולפני כשנתיים ב-520 אלף שקל. "כרגע אנחנו בשיא של המחירים, ואם השוק יתנהג באופן נורמלי אנחנו הולכים לקראת התייצבות ואז ירידה במחיר", אומר ליפשיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully