וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב נוסף בכביש 531

אבי בר-אלי

12.5.2008 / 9:44

הכביש הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום בתחום התחבורה. ישמש כביש פרברי מהיר לשרון ויעקוף את גוש דן מצפון

חצי שנה לאחר שהוגשו ההצעות ההנדסיות והכספיות למכרז הענקי לסלילת כביש הרוחב 531, שוב צפויה דחייה בבחירת הזוכה במכרז. בימים האחרונים הורתה ועדת המכרזים הבין-משרדית למתמודדות במכרז להאריך את תוקף הערבויות הבנקאיות להצעות שהוגשו עד סוף אוגוסט 2008. במכרז המקורי חויבו המתמודדות להעמיד ערבויות לחצי שנה בלבד מהמועד האחרון להגשת הצעותיהן - שנקבע לנובמבר 2007. גורמים בענף התחבורה מתחו בסוף השבוע ביקורת על התמהמהות המדינה בבחירת הזוכה במכרז.

רק לפני כשלושה שבועות הגישה הוועדה לכל המתמודדות במכרז את ההבהרות הנדרשות להצעותיהן, והן חויבו להשיב להן עד 19 במאי. במכרז מתמודדות שפיר הנדסה, דניה סיבוס ושיכון ובינוי, וכן קבוצה משותפת לאלקטרה ולארנסון. דניה סיבוס צפויה לעמוד לשימוע בפני הוועדה כמה ימים לאחר מכן, בגלל שחיקת הונה העצמי.

כביש 531 הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום בתחום התחבורה. הוא ישמש כביש פרברי מהיר לאזור השרון ויעקוף את גוש דן מצפון. אורכו יהיה כ-20 ק"מ, שמהם כ-4 ק"מ כהארכה של נתיבי איילון צפונה - ממחלף שבעת הכוכבים למחלף רשפון. בכביש יהיו 11 מחלפים. המכרז להקמתו הוא הראשון מסוגו בתחום התשתיות המשלב סלילה ותחזוקה של כביש לצד הקמת מסילת ברזל ותחנות והנחת קווי צינורות לחברת מקורות.

משרד האוצר פירסם את המכרז לביצוע הפרויקט, שהיקפו מוערך ב-2.8 מיליארד שקל, עוד בתחילת 2007. מדובר במכרז PFI, שבו היזם מתכנן, מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה, ומקבל מהמדינה תשלום חצי שנתי בסכום קבוע של 40 מיליון שקל. בסיום התקופה יעבור הכביש לידי המדינה. נוסף על כך יזכה זכיין הפרויקט ב"אגרת צל" - תמלוגים בסך 1.5 אגורות לכל ק"מ נסיעה של כלי רכב בכביש.

באוצר אישרו את דבר הבקשה להארכת הערבויות, וציינו כי הדבר נעשה כחלק מהליכי המכרז.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 531

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully