וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על "ניוזדיי" קרוב לסיומו: כייבלויז'ן קרובה לרכישת העיתון מידי טריביון תמורת 650 מיליון דולר

רויטרס

12.5.2008 / 11:24

לדברי מקורבים למגעים, היום צפויה ההכרזה על העסקה

העסקה בין טריביון לכייבלויז'ן התאפשרה לאחר שענקית המדיה שבבעלות רופרט מרדוק נסוגה בשבת מהצעתה לרכוש את "ניוזדיי" תמורת 580 מיליון דולר. זאת, ימים ספורים בלבד לאחר שמרדוק אמר כי ניוז קורפ וטריביון קרובים לעסקה.



החלטתה המפתיעה של ניוז קורפ שלא להשוות את הצעת הרכש שלה לזו של כייבלויז'ן הותירה במירוץ לרכישת "ניוזדיי" שני מתמודדים: כייבלויז'ן ומורטימר צוקרמן - הבעלים של העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" - שהציע גם הוא 580 מיליון דולר עבור העיתון.



העסקה - עליה עשויים להכריז הצדדים כבר היום - תהווה את רכישת העיתון הראשונה של כייבלו'יזן. היא גם תספק כספים חיוניים לטריביון - שנרכשה באפריל 2007 על ידי איל הנדל"ן סמואל (סם) זל תמורת 8.2 מיליארד דולר ומתמודדת עם קשיים כספיים. טריביון - בראשות היו"ר והמנכ"ל זל - מוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון".



טריביון מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה, לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 11% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2008. המו"לית רשמה ברבעון הרביעי הפסד של 78.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



מרדוק אמר למשקיעים בשיחת ועידה לפני כארבעה ימים כי העסקה כמעט סגורה. "אני לא חושב שכייבלויז'ן תנצח במקרה הזה", ענה איל ההון לשאלה - מדוע לא העלה את הצעת הרכש עבור העיתון. "היו סבלניים למספר ימים. אנחנו בהחלט לא מעוניינים להפוך את הפרשה למכירה פומבית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully