וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפוס תיק ההשקעות– חמישה טיפים

TheMarker

12.5.2008 / 11:46

כאשר עונת הבייסבול יוצאת לדרך, מזג האוויר מתחמם ושליש משנת 2008 מאחורינו, זהו זמן טוב לכוונן את תיק ההשקעות. בכניסת 2008 דנתי הכיצד להכניס את תיק ההשקעות לכושר לשנה החדשה. על כן, ישנם חמישה טיפים שלעניות דעתי יכולות להפוך את השנה הזאת למוצלחת בהיבט הכלכלי

בכניסת 2008 דנתי הכיצד להכניס את תיק ההשקעות לכושר לשנה החדשה. על כן, ישנם חמישה טיפים שלעניות דעתי יכולות להפוך את השנה הזאת למוצלחת בהיבט הכלכלי.



1. תפטר מן האדום? כמו אלרגיות אביב שגורמות לעיניך לדמוע ואדמומיות כך גם ישנו צורך להפטר מן האלרגיות של המניות. דהיינו, להפטר מן המניות אשר מפסידות כסף ולהשקיע מאמץ להבין מדוע אותן מניות ירדו. יש לבחון האם הטעות הינה טעות טקטית גרידא או שמא התזמון היה לא נכון. במידה והטעות איננה טקטית או תזמון שגוי, המשך להשקיע באותה מניה אם זה בטווח הקצר. במידה וההפסד ממשיך לטווח ארוך, חשוב על מכירת המניה. אני לדוגמא החזקתי מניות של קבוצת סי.אם.אי. הפסדתי תשעה חודשים ולא מכרתי את המניה בזמן וזאת עקב העדר איפוס תיק ההשקעות המחירים היו גבוהים מידי ומניות החברה ירדו אך לא ראיתי שזה התדרדר ולכן יש צורך לערוך בדק בית. חשוב גם לא לפתח רגשות למניות אלו עסקים פרופר וטו לא.



2. חפש שווקים שוורים? אפילו בזמני השפל של השוק ישנן לא מעט מניות שמתקדמות קדימה באופן חד. השוק השוורי תמיד בנמצא רק שצריך לחפש אותו בין השווקים שבירידה תמיד ישנם אלו שבעלייה מתמדת. יש לראות את הנולד חצי שנה עד שנה ולבחון ולהעריך אילו מניות ימשיכו במגמת עלייה ועליהן להשקיע את מיטב המרץ וההשקעה. למשל כאשר מחירי הנפט מרקיעי שחקים אין ספק שתחליפי נפט כמו גז טבעי בשוק האנרגיה ילך ויעלה כך גם תחליפי נפט כמו אנרגיה סולרית ועל כן זוהי דוגמא אחת מיני רבות של השקעה נבונה.



3. יש להשקות את הגינה- כשם שמשקים פרחים בגינה ולא ינבלו יש צורך " תקצץ את המפסידנים ותן למנצחים לרוץ". כאשר יש לך מניה בעליה השקע בה יותר ופתח אותה.כמובן תהיה אם האצבע על הדופק לוודא שהעלייה ממשיכה. במידה והמניה יציבה השקע בה יותר מפחות כדי לקטוף את הפירות בבוא העת.



4. נסה לזכור זאת, רווחים אינם סטטיים? לאחר שאתה יודע מה עשו המניות במהלך שני רבעונים לפחות תשאל את עצמך את השאלות הבאות.



האם קראתי את דו"ח הרווחים של החברה?
האם עדכנתי את תחזיות התשואה ומחירי היעד למניה זו או אחרת?
האם החברה עברה שינויים דרמתיים כגון השקת מוצר חדש, שינויים מנהלתיים חשובים או הוגשה נגדה תביעת ענק?



כל הקריטריונים הנ"ל חשובים ליציבות המניה במידה והתשובה על שתי השאלות הראשונות היא לא או התשובה לשאלה האחרונה היא כן נרדמת בשמירה וזהו הזמן להקדים תרופה למכה.



5. שנת 2008 הינה שנת בחירות? הן מניות השוק והן שוק העבודה יושפעו רבות מן הבחירות בארה"ב. יש לשקול מהם המניות שיעלו או ירדו בעקבות עלייתו או אי היבחרותו של אחד מן המועמדים. לדוגמא הדמוקרטים ילחצו על WALL MART לאגד את עובדיהם.



הגיע אביב זהו זמן לניקיונות קראו היטב את חמשת הטיפים לעיל והחלו בניקיון תיק ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully