וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המניות ההודי זול יותר מהשווקים המתעוררים של ברזיל, רוסיה וסין; מכפיל הרווח צנח ב-33%

סוכנויות הידיעות

12.5.2008 / 11:57

מאמצי הממשלה לבלום את האינפלציה פוגעים ברווחי החברות



שוק המניות ההודי רושם ירידות חדות יותר מכל שוק מתעורר גדול אחר, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. אחד ההסברים לכך הוא שמאמצי הממשלה לבלום את האינפלציה פוגעים ברווחי החברות.



סטיל אוטוריטי, יצרנית המתכת השנייה בגודלה בהודו, נסחרת במכפיל רווח 9 (פי תשעה מהרווחים הצפויים), ירידה של 41% ביחס לתחילת 2008. מכפיל הרווח של גרסים, יצרנית המלט השלישית בגודלה בהודו, ירד ב-32% ל-8.5.



מכפיל הרווח של השוק ההודי כולו, לפי חישובים של בלומברג, צנח ב-33% בעקבות גל של מכירות מצד משקיעים זרים. בברזיל, רוסיה וסין נרשמו ירידות של 10% עד 31%.



המשקיעים מוכרים מניות בעיקר בהודו מאחר והחברות ההודיות מייצרות פחות סחורות ביחס לחברות ברוסיה ובברזיל, התמ"ג צומח בקצב אטי יותר מזה של סין והמחסור בפחם, נפט וברזל דחפו את האינפלציה לשיא של 3 שנים.



הודו היא אחת ממדינות ה-"BRIC", מונח שטבע גולדמן סאקס ב-2001, כדי לתאר את ארבעת השווקים המתעוררים שצפויים לדעתו להצטרף לארה"ב וליפאן ככלכלות הגדולות ביותר בעולם עד 2050. שלוש מדינות ה-"BRIC" הנוספות הן ברזיל, רוסיה וסין.



הודו היא מדינת ה-"BRIC" היחידה בה הצמיחה הכלכלית צפויה להאט ב-2008, בפעם השנייה ברציפות, על פי הערכות של קרן המטבע הבינלאומית.



על פי נתונים של בלומברג, מנהלי קרנות זרים משכו 3.03 מיליארד דולר משוקי ני"ע בהודו בשלושת החודשים הראשונים של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully