וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: המלצת "תשואת יתר" לפטרוכימיים

יובל מעוז

12.5.2008 / 11:57

מחיר היעד למניית החברה הנמצאת בשליטת דיויד פדרמן וליאוניד נבזלין, נקבע על 28 שקל - 12% מעל מחירה הבוקר בבורסת ת"א

לפני כחודש התפרסמו המגעים לעסקה סיבובית בין המפעלים הפטרוכימיים - סאני - של אילן בן דב, וסקיילקס המחזיקה ב-15.76% מבז"ן. העסקה טרם הושלמה וביחידת המחקר של בנק הפועלים מותירים הבוקר את ההמלצה למניה ב"תשואת יתר". מחיר היעד למניה נקבע על 28 שקל - 12% מעל מחיר המניה הבוקר. עם זאת, ביחידת המחקר מסייגים את ההמלצה וכותבים כי רמת הסיכון למניה נותרה גבוהה.

המשא ומתן בין החברות עוסק ברכישת השליטה בחברת סקיילקס מהמפעלים הפטרוכימיים על ידי חברת סאני תמורת 1.14 מיליארד שקל. סקיילקס מחזיקה ב-15.76% מבז"ן שבוחנת רכישת 50% מחברת כרמל אולפינים, העוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, מהמפעלים הפטרוכימיים. מימוש העסקה ימזג את כרמל אולפינים עם בז"ן.

חברת המפעלים הפטרוכימיים הינה חברת אחזקות שבבעלותה 50% מכרמל אולפינים, השליטה בסקיילקס באמצעות חברת PCH, ואחזקות בחברת אבגול (26%) העוסקת במוצרי בד לא ארוג לייצור חיתולים. המפעלים הפטרוכימיים נמצאת בשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין, אלכס פסל וליאוניד נבזלין. האנליסטים איתן יואלמן וירון פרידמן מבנק הפועלים טוענים כי דו"חות החברה עמדו בסימן של הרחבת המפעלים בכרמל אולפינים, שתביא להעלאה ב-10% בכושר ניצול יכולת המפעלים. עם זאת, תהליך זה ילווה בעלויות גבוהות. עוד ציינו בפועלים כי "ייצור הפוליאתילן בו עוסקת כרמל אולפינים, הסתכם בשנת 2007 בכ-173 אלף טון לעומת 116 אלף טון אשתקד. ייצור הפוליפרופילן אף הוא רשם גידול ניכר, ועמד על כ-266 אלף טון, לעומת רמת ייצור של 160 אלף טון בשנת 2006. השנה צפוי גידול נוסף בייצור שתי משפחות המוצרים.

לפי מחלקת המחקר, "התיסוף שנמשך ברבעון הראשון של שנת 2008 יביא להוצאות מימון בהיקף של כ-23 מיליון דולר, ובכך אף יכול להוביל להפסד ברבעון הראשון של שנה. מאידך, ישנו גורם מקזז, והוא עליית הערך שהחברה תרשום בשל האחזקה במניות בז"ן בסך של כ-10 מיליון דולר, כך שמההון העצמי יגרעו כ-13 מיליון דולר, בעקבות התיסוף ברבעון". בפועלים צופים כי המיזוג בין כרמל אולפינים לבז"ן אכן יתבצע בסופו של דבר, "אך התהליך צפוי להתארך תקופה ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully