וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה ברווחיו הרבעוניים של HSBC - למרות מחיקות בסך יותר מ-5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

12.5.2008 / 12:35

העלייה התאפשרה עקב גידול בהכנסות משווקים מתעוררים

מ-HSBC נמסר כי העלייה ברווחים הרבעוניים התאפשרה למרות נפילה בהכנסות מארה"ב ומחיקות הערך הקשורות להשקעות הבנק בשוק המשכנתאות האמריקאי. זאת, בעקבות עלייה בהכנסות משווקים מתעוררים באסיה שסייעה לבנק להגדיל את רווחיו למרות משבר האשראי.



"התחזית להמשך השנה עדיין אפופה באי וודאות יוצאת דופן המקשה על הערכת הסביבה הכלכלית הנוכחית", אמר יו"ר HSBC, סטיבן גרין, לאחר פרסום ההודעה. מנכ"ל הבנק, מייקל גאוגהגאן, אמר כי הוא "מעודד מהדרך שבה הצלחנו להגדיל את רווחינו בכל אחת מהמדינות הגדולות שבהן אנו פועלים - באזור אסיה והפסיפיק, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית".



HSBC, השואב כשני שליש מרווחיו מפעילות בשווקים מתעוררים, העריך במארס כי מצבה של כלכלת ארה"ב צפוי להידרדר לפני שיחול בו שיפור. ב-2003 הפך הבנק הבריטי לאחד ממלווי משכנתאות הסאבפריים הגדולים בארה"ב, עם רכישתה של חברת האוסהולד אינטרנשיונל תמורת 15.5 מיליארד דולר. שווי מחיקותיה של חטיבת האוסהולד עשוי להסתכם השנה ב-15 מיליארד דולר, לדברי אנליסטים ב-UBSC.



HSBC רשם ברבעון הראשון מחיקות בסך 3.2 מיליארד דולר הקשורות לחטיבת הקמעונות שלו בארה"ב, לאחר שהחטיבה רשמה מחיקות בסך 4.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה שעברה. חטיבת הבנקאות הגלובלית של הבנק רשמה גם היא מחיקת ערך של 2.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון.



ב-2007 רשם HSBC עלייה של 21% ברווחיו השנתיים ל-19.1 מיליארד דולר, בעקבות גידול בהכנסותיו מאסיה ואמריקה הלטינית ולמרות מחיקות בסך 17.2 מיליארד דולר הקשורות להלוואות מסופקות בארה"ב ובאירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully