וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: ישנם שני מוקדי סיכון השבוע בוול סטריט - הנפט ונתוני היצוא

TheMarker

12.5.2008 / 13:02

גישתנו כלפי שוק המניות לא השתנתה אם כי, כפי שציינו לפני כשבוע, הדיסקאונט העמוק שהיה בשוק הצטמצם, בעקבות העליות, ועימו פוטנציאל העליות בטווח הקצר ונראה כי מימוש מסוים היה דבר מתבקש

שוק המניות האמריקאי התממש השבוע והמדדים המובילים רשמו ירידות שערים. מדד ה-S&P500 איבד כ- 1.8% מערכו, מדד ה-Dow Jones בלט לשלילה עם ירידה של 2.4% ומדד ה-Nasdaq הציג ירידה מתונה יותר כאשר השיל כ-1.3%. אם כי היו מספר סיבות אובייקטיביות למימוש, בראשן המשך העלייה במחיר הנפט, המשך החולשה בשוק ומחיקות גבוהות מהצפוי של AIG, עדיין מרבית נתוני המאקרו היו דווקא טובים יותר מהצפוי (ISM, נתוני הפריון) ונראה כי לאחר גל העליות האחרון המשקיעים החליטו לממש קצת את רווחיהם.



גישתנו כלפי שוק המניות לא השתנתה אם כי, כפי שציינו לפני כשבוע, הדיסקאונט העמוק שהיה בשוק הצטמצם, בעקבות העליות, ועימו פוטנציאל העליות בטווח הקצר ונראה כי מימוש מסוים היה דבר מתבקש.



מה הלאה?



באשר לעתיד, השבוע ניתן היה לראות שני מוקדי סיכון לגישתנו האופטימית. הראשון הוא מחיר הנפט. חרף התחזקות הדולר, הנפט ממשיך לטפס. נזכיר כי אחת מההנחות המקובלות היא שהתחזקות הדולר תוביל לירידה במחיר הנפט. במידה והנפט ימשיך לטפס, הלחצים האינפלציוניים יתגברו ולא מן הנמנע כי הריבית בארה"ב תועלה מוקדם מהצפוי, דבר שלילי לשוק המניות.

המוקד השני נראה השבוע, לראשונה מזה זמן רב, בנתוני הייצוא, כאשר הן סעיף היצוא במדד ה-ISM הלא יצרני והן נתוני היצוא עצמם (מנתוני הגרעון המסחרי), הצביעו על חולשה מסוימת. אם כי מוקדם לקפוץ למסקנות בעקבות חודש בודד, נזכיר כי אחד התרחישים ה"דוביים" שלנו היה שההאטה בארה"ב תגרור את העולם להאטה אשר בסופו של דבר תחזור כבומרנג לארה"ב ותפגע ביצוא. במקרה של פגיעה ביצוא, אותם 30% מרווחי החברות אשר ראינו כ"מוגנים", עלולים להיפגע כתוצאה מההאטה הגלובלית כאשר התחזקותו האחרונה של הדולר אינה מועילה אף היא.



מאחר והשווקים אינם מגלמים נכון לעכשיו פגיעה אפשרית שכזאת ביצוא, הרי אם יתברר כי מדובר בבלימת המגמה החיובית ביצוא האמריקאי, סביר כי הדבר יקרין לשלילה על שוק המניות. נסייג את דברנו בכך שמלבד שני הנתונים הללו, אין עדיין אינדיקציות לכך שהיצוא האמריקאי נמצא בסכנה ואם נסתכל על הממוצע הרבעוני, מגמת העלייה בהיקף היצוא נמשכת (החודש שעבר הציג נתוני יצוא חזקים במיוחד). בנוסף, בדיווחי החברות לא ראינו סימנים לפגיעה ברווחיהן מחוץ לארה"ב, כאשר ההיפך הוא הנכון. מכאן, נכון לעכשיו אנחנו רואים את נתוני היצוא החלשים כמעידה חד פעמית אשר הועצמה עקב מכירות חלשות במיוחד של מטוסים אזרחיים וכלי רכב ונשאר להמתין לנתונים הבאים ע"מ לנסות ולגבש מסקנה טובה יותר.



סקטורים שריכזו עניין



הסקטור הפיננסי חזר למרכז הבמה לאחר מחיקות הענק ב- Fannie Mae ו- AIG. אם נראה כי המשבר מאחורינו, התברר שלא כך הדבר. בסיכומו של שבוע השיל הסקטור כ-6% מערכו. עד עתה הספירה של סוכנות הידיעות בלומברג מצביעה על 323 מיליארד דולר של מחיקות של בנקים וגופים פיננסים, בכל רחבי העולם, כאשר המספר צפוי לעלות.



עם זאת, הדיסקאונט בסקטור נשאר רחב וגישתנו האמביוולנטית אליו לא השתנתה. מחד אנו רואים בסקטור ערך מאידך רואים בו כסקטור בסיכון גבוה.



סקטור הטכנולוגיה ממשיך להפגין עוצמה ופער התשואות בין ה-Nasdaq100 ומדד ה-S&P500 כמעט ונסגר. בלטה לשלילה Yahoo! אשר צנחה ברעש גדול לאחר ביטול הצעת הרכש של Microsoft. עם זאת, הירידה של Yahoo! מצד אחד (10% בסיכום שבועי) והעלייה הקלה ב- Microsoft (0.5% בסיכום שבועי) מצביעות על כך שבמחירי המניות של השתיים מגולמת האפשרות כי בסופו של דבר העסקה תצא אל הפועל (Yahoo נסחרת ב-35% מעל מחירה בזמן הצעת הרכש, כאשר Microsoft נסחרת ברמה הנמוכה ב-9.5% ממועד הצעת הרכש).



סקטור האנרגיה התחזק השבוע ב-3% מתודלק בעליות הנאות במחיר הנפט. אנחנו נשארים זהירים כלפיו, בשל החשש מתיקון אפשרי במחיר הנפט. כבעבר, נציין כי אם התחזיות לתיקון במחיר הנפט לא יתממשו, הסקטור צפוי לעלות בחוזקה, אם כי דוחות מאכזבים של Exxon Mobil (המניה איבדה כחצי אחוז השבוע, בהמשך לירידה של כ-3% בשבוע הקודם) הראו כי הקשר אינו בהכרח 1:1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully