וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן לייטספיד ונצ'רס סיימה לגייס את הקרן השמינית שלה בשווי 800 מיליון דולר

פז וייסמן

12.5.2008 / 13:42

לדברי החברה, הקרן החדשה יוצרת בסיס השקעות של יותר משני מיליארד דולר

לייטספיד אחת מקרנות האמריקאיות הוותיקות, והוקמה בשנת 1971. הסניף הישראלי של הקרן הוקם ביוני 2006, ומנוהל בידי יוני חפץ. אנשי ההשקעות של לייטספיד ויועצי החברה פזורים על רחבי הגלובוס בעמק הסיליקון, ארה"ב, סין, הודו וישראל. בין ההשקעות הבולטות של לייטספיד בישראל היו החברות גלילאו, שנמכרה למארוול בשנת 2000 בסכום של 2.7 מיליארד דולר וחברת Terayon Communication שנרכשה בשנת 2007 בידי מוטורולה בסכום של 140 מיליון דולר. בפורטפוליו של הקרן יש כיום 15 חברות. בין ההשקעות האחרונות: אודיו פיקסל, מונוספיר, אופטיר ועוד.



לחפץ יש עבר רב של יזמות וניהול חברות. את דרכו החל בחברת Eventus שפתחה מודלים לניתוח שווקים פיננסים בזמן אמת. תוך כדי עבודה בחברה הקים חפץ בשנת 1996 את AGENTics, שעסקה ביצירת קטלוגים וירטואליים. בשנת 2001 הקים את חברת Earnix, שפתחה טכנולוגיה לתמחור דינאמי של שירותים פיננסיים. בשנת 2002 עבר לעולם הון הסיכון, והחל כשותף בקרן סטאר ונצ'רס. בשנת 2006 עזב את סטאר ונצ'רס והצטרף ללייטספיד.



למרות שלייטספיד איננה קרן ישראלית אלא בינלאומית חפץ מסביר את יתרונות הקרן על פני הקרנות ישראליות: "כאשר אנחנו בוחנים השקעות בתחום מסוים, אנחנו מציינים חברות מכל העולם, הודיות סיניות אמריקאיות וישראליות. אתה מקבל מבט על כל מה שקורה באותו התחום בעולם". חפץ איננו מודאג מהמשבר הנוכחי בשווקים בפיננסיים ולדבריו, "משברים באים ומשברים הולכים, תמיד יהיו חברות טכנולוגיה שייצרו הרבה ערך. משבר של שנה שנתיים איננו מרתיע אותנו".



לייטספיד משקיעה בכל תחומי ה-IT: אינטרנט, מדיה, תוכנה, תקשורת ומוליכים למחצה. כמו כן 15% מהון הקרן מופנה להשקעות בתחום ה-Clean Tech ואנרגיה חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully