וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה ב-7.5% באפריל - העלייה החדה ביותר מזה 22 שנים

סוכנויות הידיעות

12.5.2008 / 14:00

מדד המחירים ליצרן עלה באפריל ב-1.4% לעומת מארס



מדד המחירים ליצרן (PPI) בבריטניה עלה בחודש אפריל בקצב המהיר ביותר שלו מזה לפחות 22 שנים. העלייה היא בעקבות קפיצה במחירי חומרי הגלם, המזון והאנרגיה - כך דיווחה היום הלשכה הבריטית לסטטיסטיקה (ONS).



מדד המחירים ליצרן בבריטניה רשם זינוק של 7.5% באפריל, לעומת החודש המקביל אשתקד - העלייה החדה ביותר של מדד המחירים ליצרן מאז 1986. מדד המחירים ליצרן בחודש מארס עלה ב-6.5%. מדד המחירים בחודש אפריל עלה ב-1.4% לעומת מארס - העלייה החודשית החדה ביותר אי פעם במדד זה.



העלייה הייתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי מדד המחירים ליצרן יעלה ב-6.4% בחודש אפריל. מחיריהם של חומרי הגלם רשמו באפריל זינוק של 23.3% לעומת אפריל 2007 - העלייה השנתית החדה ביותר מאז 1986 - ועלייה של 2.4% לעומת מארס.



מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון, המשקאות, הטבק והדלק, עלה ב-4.6% בחודש אפריל לעומת אפריל אשתקד - העלייה השנתית החדה ביותר מאז 1995.



הליש"ט מתחזקת כעת ב-0.2% מול הדולר לרמה של 1.9571 דולר לליש"ט. התחזקות הלירה היא בעקבות הנתונים הללו, שחיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה לא יוריד את שוב את הריבית בתקופה הקרובה, למרות החשש מהאטה כלכלית.



נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר בחודש שעבר כי העלייה במחירי הסחורות תוביל את האינפלציה בבריטניה מעל ליעד הממשלה לאינפלציה של 3% ותעמיד את הבנק המרכזי בפני החלטות קשות הנוגעות לאיזון הריבית בימים בהם הצמיחה הכלכלית מאטה, אך האינפלציה צוברת תאוצה. הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית במדינה ב-0.25% ל-5% בחודש שעבר. זאת במטרה למנוע האטה במדינה בעקבות הירידה במחירי הבתים, בצריכה הפרטית ומשבר האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully