וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושקה מערכת להשוואה בין חברות הביטוח

דורון שלו

12.5.2008 / 14:48

משרד האוצר השיק היום (שני) את מערכת ה"מידע לציבור - חברות ביטוח". מספקת מידע זמין ומעודכן לגבי ביצועי החברות והשוואה ביניהן

משרד האוצר השיק היום מערכת ממוחשבת חדשה להשוואת נתונים כספיים של חברות הביטוח בישראל - "מידע לציבור - חברות ביטוח". המערכת זמינה החל מהיום באתר משרד האוצר, בכתובת: http://insurancedata.mof.gov.il ותתעדכן מדי רבעון.

מטרת המערכת החדשה היא לסייע לציבור בהשוואה ובניתוח של מידע הנוגע לחברות הביטוח השונות ובכך להעלות את מודעותו ולהגביר את התחרות בענף. מדובר בצעד צרכני נוסף של אגף שוק ההון לטובת הציבור, וזאת בהמשך להשקת מערכות ה"גמל-נט", ה"פנסיה-נט", ה"ביטוח-נט" ומחשבון ביטוח רכב חובה.

מערכת ה"מידע לציבור - חברות ביטוח" מספקת מידע זמין ומעודכן לגבי ביצועי החברות, נתוני הדוחות הכספיים שלהן וביאורים נלווים. המערכת מאפשרת מדידה והשוואה של נתוני כל חברה אל מול נתוני חברות אחרות וכן השוואה בין תקופות דיווח שונות. כך למשל, ניתן להפיק באמצעות המערכת מאזנים של חברות, דוח רווח והפסד, דוח עסקי ביטוח חיים, דוח על השינויים בהון העצמי, דוח תזרים מזומנים ועוד. בכל תחום ניתן לבחור מספר שאילתות בהתאם לסוג הנתונים המבוקשים ומבנה הדוח ממנו באים הנתונים.

בנוסף, מפיקה המערכת דוחות ניהוליים המסכמים את פעילותן של חברות הביטוח בתחומי הביטוח השונים: ביטוח כללי וביטוח חיים. המערכת מאפשרת מדידה והשוואה של הפרמיות, הרווחים וההתחייבויות הביטוחיות עבור כל חברה אל מול ביצועי החברות האחרות וכן בהשוואה לתקופות דיווח שונות. ניתן לקבל במערכת תמונת מצב כללית של הענף (ביטוח חיים או ביטוח כללי) באמצעות גרפים המתארים את התפתחות הענף על ציר הזמן ואת נתחי השוק של החברות בתחומי הביטוח השונים.

המערכת מתבססת על נתוני הדוחות הכספיים והדיווחים הנלווים של חברות הביטוח המדווחים מדי רבעון לאגף שוק ההון. בעתיד יוצגו במערכת טפסים נוספים, כפי שדווחו על ידי חברות הביטוח למפקח על הביטוח, וזאת על מנת להשלים את תמונת שוק הביטוח ופעילותו, על כל ענפיו.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully