וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת MBIA דיווחה על הפסד של 2.4 מיליארד דולר

אשר שכטר

12.5.2008 / 15:59

חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם רשמה הפסד של 3.58 מיליארד דולר הקשור לנגזרי אשראי. מדובר בהפסד הרבעוני השלישי ברציפות

MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד נקי של 2.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - בעקבות הפסדים הקשורים למשבר בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות.

MBIA, שאיבדה 87% משווי השוק שלה בשנה האחרונה בעקבות המשבר, רשמה ברבעון הראשון הפסד של 2.4 מיליארד דולר - או 13.03 דולר למניה. זאת, לעומת רווח של 198.6 מיליון דולר או 1.46 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון רשמה החברה הפסד של 3.58 מיליארד דולר הקשור לנגזרי אשראי, כגון עסקות CDS להן העניקה ביטוח.

הפסדיה של MBIA עלו בהרבה על תחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום הפסד נקי של 1.45 דולרים למניה במהלך הרבעון הראשון. במהלך הרבעון, רשמה MBIA הכנסות שליליות של 2.95 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 729.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בהפסד הרבעוני השלישי ברציפות של MBIA, שהזהירה באפריל את משקיעיה כי היא עשויה לרשום מחיקות ענק בשל פוזיציות שהחזיקה בשוקי הנגזרים. חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה בחודש שעבר, לראשונה, את דירוג האשראי של MBIA מ-AAA ל-AA, בטענה כי לחברה אין עוד די הון כדי להצדיק את דירוג האשראי המושלם שלה. זאת, למרות גיוס הון בסך 2.6 מיליארד דולר שביצעה MBIA מוקדם יותר השנה.
בניגוד לפיץ', שתי חברות דירוג האשראי הגדולות האחרות - מודי'ס וסטנדרד אנד פור'ס - החליטו להותיר את דירוג ה-AAA של MBIA ללא שינוי. עם זאת, סטנדרד אנד פור'ס העניקה ל-MBIA תחזית שלילית, שמשמעה כי כל שינוי עתידי בדירוג האשראי של החברה יהיה כלפי מטה.

בחודש פברואר התפטר מתפקידו גרי דנטון, מנכ"ל MBIA, לאחר שהחברה רשמה את ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה. המנכ"ל לשעבר, ג'וזף בראון, מונה מחדש לתפקיד היו"ר ומנכ"ל החברה במקום דנטון. בשבוע שעבר אמר בראון כי MBIA מחזיקה די הון כדי לשרוד את משבר האשראי, וכי היא אינה זקוקה לבצע גיוסי הון נוספים. ברבעון הרביעי של 2007 דיווחה MBIA על הפסד שיא של 2.3 מיליארד דולר, או 18.61 דולר למניה - לעומת רווח של 181 מיליון דולר, או 1.32 דולרים למניה ברבעון המקביל ב-2006. החברה רשמה ב-2007 הפסד של 1.9 מיליארד דולר - ההפסד השנתי הראשון שלה מזה 17 שנים.

חברות ביטוח האג"ח, המבטחות אג"ח במקרה של שמיטת חוב, הן מקורבנותיו הבולטים של המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. בחודשים האחרונים גברו החששות כי חברות במגזר יאבדו את דירוג האשראי הגבוה שלהן - AAA - המאפשר להן לבטח אג"ח בסך 2.4 טריליון דולר. אמבק, חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בעולם, דיווחה בחודש שעבר על הפסד של 1.66 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, בעקבות מחיקות ערך בסך 3.1 מיליארד דולר הקשורות לחשיפתה לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות - ולאחר נפילה של 87% במספר העסקות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully