וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים בטוחה: מכתשים אגן צפויה להציג פגיעה חד פעמית של 15 מיליון דולר בעקבות מעבר ל-IFRS

יעל פולק

12.5.2008 / 16:29

אבירן רביבו: היכולת של מכתשים אגן לשמור על נתח שוק ורווחיות תהפוך לבעייתית לאורך זמן



ביום רביעי יתפרסמו דו"חות הרבעון הראשון של . "בשורה העליונה צפויה מכתשים להציג רבעון מצויין. אנו צופים כי לחברה יהיו לפחות עוד שלושה רבעונים טובים. יחד עם זאת, היכולת לשמור על נתח שוק ורווחיות תהפוך לבעייתית יותר על רקע תחרותיות בתנאים קשים יותר", כך אומר אבירן רביבו, אנליסט מכלל פיננסים בטוחה.



רביבו מסביר כי: "מכתשים ניצבת בפני שורה של אתגרים לא פשוטים - עליות במחירי חומרי הגלם, השחקנים במגזר המציעים לחקלאי חבילה שלמה הכוללת זרעים, דשנים ומוצרי הדברה - מקשים על החברה. ברמות הנוכחיות יש לעקוב מקרוב על היכולת שלה להתמודד עם התחרות המחריפה. על אף המומנטום החזק במגזר, הותרנו את ההמלצה כ'תשואת שוק'.



"הסיכונים בעתיד הם משמעותיים, וחובת ההוכחה עדיין על החברה. כרגע, הסחורות נמצאות במחירי שיא והחקלאים יכולים לספוג עלייה במחירי חומרי ההדברה. קשה לראות את מכתשים ממשיכה להעלות מחירים לאורך זמן. מונסנטו השקיעה המון כסף בתהליך הייצור של חבילת מוצרים עם זרעים מהונדסים גנטיים. למכתשים אין את התשתית הזו, ואולי אף את הסכומים האלו. כרגע, היא מתמקדת בנושאי ההדברה".



עוד מוסיף רביבו, כי "עונת החקלאות באירופה נפתחה במומנטום חזק. החקלאים הזרימו ביקושים גבוהים למוצרי הדברה, כדי לנצל את סביבת המחירים הגבוהה של הסחורות החקלאיות, ולבנות מלאים של חומרי הדברה לרבעון השני. בנוסף לכך, התחזקות היורו מול הדולר תרמה למכתשים, ש-50% ממכירותיה הן בשוק האירופאי".



רביבו מסתייג ואומר, כי "יש לזכור כי 75% מעלות המכר של מכתשים היא על חומרי גלם, שהינם נגזרת של הנפט. החברה חשופה מאוד למחירי האנרגיה. לעת עתה, היצרנים הצליחו לגלגל הלאה את מרבית עליות המחירים, אך אנו צופים כי המרווח הגולמי של מכתשים ברבעון יתכווץ במעט.



"המרווח הגולמי של מכתשים יושפע גם מעלייה של 30% במחירי הגלייפוסייט אותו מוכרת מונסנטו למכתשים, בעקבות העלייה במכירי הפוספט והגופרית, שעלו בשיעור דומה לזה של האשלג. כיום מהווה הגלייפוסייט למעלה מ-10% ממכירות מכתשים".



בהתייחסו לשורה התחתונה אומר רביבו, כי "בעקבות אימוץ תקן ה-IFRS צפויה מכתשים להציג פגיעה חד פעמית של כ-15 מיליון דולר ולהגדיל את הוצאות המימון ברמה השנתית לכ-70 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות מימון של 49.3 מיליון דולר ב-2007".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully