וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר מתכונן לכנס מדינות ה- OECD

דורון שלו

12.5.2008 / 17:25

רוני בר-און נפגש היום עם ראשי ועדת ההיגוי והצוותים המקצועיים להצטרפותה של ישראל לארגון המדינות העשירות וקיבל דיווח על התקדמות התהליך

שר האוצר, רוני בר- און, נפגש היום עם ראשי ועדת ההיגוי והצוותים המקצועיים להצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD. שר האוצר קיבל דיווח מועדת ההיגוי ומראשי הצוותים על התקדמות התהליך ועבודת הצוותים מול ועדות ה- OECD. במאי 2007 הזמינה מועצת השרים של ה- OECD את ישראל להתחיל בהליך ההצטרפות לארגון. בנוסף, הוזמנו להצטרף לארגון רוסיה, אסטוניה, צ'ילה וסלובניה. הממשלה אישרה את הליך ההצטרפות והחליטה על הקמת צוות היגוי מקצועי בין משרדי בראשות משרד האוצר לשם מימוש ההצטרפות. בהתאם להחלטת הממשלה מהווה צוות ההיגוי תשתית מקצועית לקביעת מדיניות ישראל מול ה- OECD.

ועדת ההיגוי המקצועית סיימה את הכנת ה"ממורנדום הראשוני" בהתאם למפת הדרכים להצטרפות ישראל לארגון ובכך השלימה ישראל את שלב נוסף בדרך להצטרפות לארגון. שר האוצר ציין כי הגשת המסמך ל-OECD מהווה אבן דרך חיונית להצטרפותה לארגון וכי הוא רואה חשיבות רבה בקידום ההצטרפות לארגון יחד עם בחינה מושכלת של הכלים המתאימים לאימוץ במשק הישראלי. המסמך מבטא את מדיניות ישראל בנוגע ליישום הסטנדרטים של הארגון בתחומים רבים ומגוונים ביניהם ליברליזציה בתנועות הון ושירותים, איכות הסביבה, מדיניות מיסוי, מינהל ציבורי, ממשל תאגידי ועוד.

בנוסף, הקימה ועדת ההיגוי המקצועית 18 צוותים מקצועיים שבוחנים באופן מפורט את המדיניות, החקיקה והיישום של הסטנדרטים שמציב הארגון בתחומים השונים. ראש הצוותים המקצועיים עומדים נציגים ממשרד האוצר, החוץ,התמ"ת, משרד המשפטים, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד ראש הממשלה, בנק ישראל, הרשות לניירות ערך, רשות ההגבלים העסקיים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הרכב הצוותים כולל נציגים ממשרדי הממשלה השונים ורשויותיה ונציגי הארגונים הכלכליים כמשקיפים.

שר האוצר הודה לצוותים על עבודתם המקצועית ואמר כי הוא מודע למורכבות ההליך ומעריך את הרתמות כל משרדי הממשלה לקידומו. שר האוצר ישתתף בכנס מועצת השרים של מדינות ה-OECD, אשר יערך בפריז בתחילת חודש יוני. זוהי הפעם הראשונה ששר האוצר של ממשלת ישראל מוזמן להשתתף במפגש הרשמי של מועצת שרי ה-OECD.

  • עוד באותו נושא:
  • oecd
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully