וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות למשפחות עופר ורקנאטי: מחירי ההובלה הימית מתקרבים לשיא; זינקו כ-80% בשנה

נמרוד הלפרן

12.5.2008 / 19:21

זאת בעקבות עלייה בהיקף ומרחקי הובלה בעולם

העלייה במחירי ההובלה הימית נרשמת על רקע זינוק בביקוש לספינות להובלת מתכות, בעקבות גידול בהיקף כריית המתכות בברזיל. גידול ההיקף נרשם לאחר שיצרניות הפלדה במדינה הגיעו להסכם עם מגזר הכרייה על ייקור מחיר חומרי הגלם. העלאת המחירים עודדה את מגזר הכרייה להגדיל את תפוקתו. בה בעת, יבוא המתכות לסין גדל מתחילת השנה לקצב שנתי של 455 מיליון טון, לעומת 394 מיליון טון בשנה הקודמת.



"אנשים נלחמים זה בזה כדי להזמין ספינות לחודש הנוכחי", העריך מנהל קרן ההשקעות גלובל מריטיים, סטיב רודלי, בשבוע שעבר. "היו הרבה סיבות טובות בשנה החולפת לכך שהשוק לא ממש המריא, אבל צברנו יותר ויותר אבק שריפה בקנה האקדח", הוסיף.



התייקרות מחירי ההובלה הימית נרשמה גם על רקע גידול בביקוש לספינות להובלת סחורות חקלאיות. הביקוש ליבולי פולי סויה של ברזיל, למשל, זינק לאחר נפילה בייצוא מארגנטינה, שנרשמה בעקבות שביתות חקלאים במחאה על העלאת המיסוי על יצוא סחורות חקלאיות מהמדינה.



מרחקי ההובלה הימית נמצאים אף הם בעלייה, לאחר שעל רקע הביקוש המוגבר לסחורות, החל מדינות דוגמת סין לייבא סחורות ממדינות רחוקות יותר, ובכך הגבירו את הביקוש לספינות.



חברת הספנות הישראלית צים, הנמצאת בבעלות החברה לישראל שבשליטת הפלג המשפחתי של סמי עופר, היא אחת מחברות ההובלה במכולות הגדולות בעולם. משפחת רקנאטי אף היא פעילה בתחום ההובלה הימית באמצעות חברת הספנות OSG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully