וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הסיפור: כתר וסטימצקי נפרדות

רותם סלע

12.5.2008 / 20:09

כתר הוצאה לאור רכשה מסטימצקי 31% ממניות חברת כתר ספרים ותחזיק ב-81% מהון המניות. צלי רשף: "ההוצאה לאור צריכה חופש למכור לקמעונים השונים"

כתר הוצאה לאור רכשה מסטימצקי 31% ממניות חברת כתר ספרים, שהייתה בבעלות שווה ומשותפת של שני הצדדים. העסקה התבצעה במחיר סמלי של 31 שקל ומסמנת את סיומו של מהלך שאפתני בו קמעונית הספרים הגדולה בארץ ואחת מהוצאות הספרים החזקות ביותר ניסו להמציא את עצמן ואת שוק הספרים מחדש. "ההוצאה לאור צריכה חופש למכור לקמעונים השונים. הקמעונים הגיעו למסקנה כי הם צריכים להיות חופשיים מול המוציאים השונים לאור"; כך מסכם את הניסיון חבר הכנסת לשעבר והבעלים של כתר, צלי רשף.

בספטמבר 2005 הקימו סטימצקי וכתר הוצאה לאור את כתר ספרים. החברה החדשה נהנתה מהמותג, בית הדפוס והניסיון של כתר ומהגב הקמעוני שהעניקו לה סוחרי הספרים של סטימצקי, אך מה שנראה בתחילה כסינרגיה התברר כשלם הקטן מסך חלקיו. סוחרי הספרים חשו כי החנויות שלהן הופכות לחנויות כתר המקדמות קודם כל את הספרים של ההוצאה ולא את האינטרס המסחרי של החנויות, בעוד אנשי ההוצאה חשו כי הם כבולים לרשת סטימצקי בצורה שמקשה עליהם להתנהל אל מול הקמעוניות האחרות בשוק הספרים הישראלי.

יש לציין כי צומת ספרים, הנמצאת בין השאר בבעלות ההוצאות זמורה-ביתן-כנרת ומודן, מצליחה לחיות בשלום עם ניגוד עניינים דומה. לדעתו של רשף, גם הגורמים השונים בצומת ספרים עוסקים באותן הדילמות בהן הייתה שרויה שותפות כתר-סטימצקי. בעסקה בין סטימצקי לכתר הוסכם כי לכתר תהיה אופציה לשנתיים לרכישת 19% הנותרים בכתר ספרים מסטימצקי בכפוף לתשלום הלוואת הבעלים, שהעמידה סטימצקי לחברה, בגובה של 3 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully