וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש לנדל"ן מניב בישראל משתקף בתוצאות של גב-ים: ההכנסות גדלו בכ-80.5% ל-128.8 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

12.5.2008 / 20:12

ההכנסות ממכירת דירות וקרקעות זינקו ל-33.2 מיליון שקל

בנוסף, המשקיעים אשר עדיין לא הדירו את רגליהם ממניות הנדל"ן, מעדיפים חשיפה לחברות הפועלות בישראל - ולא לחברות החשופות למשבר האשראי בארה"ב או במערב אירופה. בשל כך, מניית גב-ים שמרה על יציבות מתחילת השנה, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל.



הכנסותיה של גב-ים, העוסקת בייזום, בהקמה ובניהול פארקים לתעשיות עתירות מדע, וכן מבנים לתעשייה, למסחר, למשרדים ולמגורים, גדלו בכ-5% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל, לכ-64.7 מיליון שקל.



גידול זה נובע בעיקר מתוספת שטחים מניבים ומהגדלת דמי השכירות אותם גבתה החברה במהלך הרבעון הראשון. נכון לסוף הרבעון הראשון, שיעור התפוסה בנכסי החברה עמד על כ-95%.



ההכנסות ממכירת דירות וקרקעות זינקו ברבעון הראשון כמעט פי 5 לעומת הרבעון המקביל, ל-33.2 מיליון שקל. הטיפוס בהכנסות נובע מהאצה במסירת הדירות בפרויקטים השונים של החברה, אשר העיקריים שבהם: שכונת מגורים נוה-גנים בקריית מוצקין - בה נמכרו 23 מתוך 108 דירות; שכונת מגורים כרמל וים בחיפה - בה נמכרו 108 יחידות מתוך 138; וכן בפרויקט מרום-נוה ברמת גן - בו נמכרו 82 מתוך 87 דירות. זאת, בשל יישום תקני החשבונאות הבינלאומיים, אשר לפיהם ההכרה בהכנסה נעשית עם מסירת הדירות לקונים. במהלך הרבעון הראשון מכרה החברה 21 דירות, לעומת הרבעון המקביל.



כמו כן רשמה גב-ים ברבעון הראשון הכנסות מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה, בהיקף של כ-24 מיליון שקל. זאת, לאחר שסיימה את הקמתו של מבנה 5 והחניון התת קרקעי, המשתרעים על פני שטח של כ-24 אלף מ"ר, במרכז גב-ים בהרצליה לפני כחודשיים, וביצעה הערכת שווי לנכסים הללו. המרכז אוכלס במלואו בידי חברת ההיי-טק מיקרוסופט, אשר מאכלסת גם את מרכז הפיתוח של גב-ים בפארק מת"מ בחיפה.



ההכנסות הכוללות של גב-ים זינקו ברבעון הראשון בכ-80.5% לעומת הרבעון המקביל, לכ-128.8 מיליון שקל.



הרווח התפעולי של החברה טיפס ברבעון הראשון בכ-73% לעומת הרבעון המקביל, לכ-86 מיליון שקל. העלייה במדד המחירים לצרכן הובילה לזינוק של כ-129% בהוצאות המימון של גב-ים לעומת הרבעון המקביל, לכ-20.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה צמח ברבעון הראשון בכ-74% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-41.8 מיליון שקל.



קופת המזומנים של החברה הסתכמה, נכון לסוף הרבעון הראשון, ב-517.3 מיליון שקל - גידול של כ-28% מאז סוף 2007. ההתחייבויות של גב-ים לזמן ארוך הסתכמו נכון לסוף הרבעון הראשון בכ-1.7 מיליארד שקל - כ-38% מסך המאזן של החברה.







ההון העצמי של גב-ים עלה בכ-5% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל, לכ-1.9 מיליארד שקל. תזרים המזומנים של החברה עלה בכ-220% לעומת הרבעון המקביל, לכ-70 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully