וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניב תעשיות סיימה הרבעון הראשון עם הכנסות של 42 מ' ש' - גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

מיכאל רוכוורגר

12.5.2008 / 20:40

משפחות ברנט ולקס רכשו כ-40% ממניות שניב מידי סנו

הכנסותיה של שניב, העוסקת בייצור ושיווק של נייר גולמי ומוצרי נייר מוגמרים לשימושים ביתיים, גדלו ברבעון הראשון בכ-7%, לעומת הרבעון המקביל, לכ- 42 מיליון שקל.



הגידול במכירות, שהסתכמו בכ-11 מיליון שקל, נובע בעיקר כתוצאה מעלייה של כ-15% במכירות של מוצרים מוגמרים לצרכן הסופי, בעיקר מוצרי נייר טואלט ומגבות נייר ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל.



הרווח הגולמי של שניב הסתכם ברבעון הראשון בכ-6 מיליון שקל, עלייה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי היווה ברבעון הראשון כ-14.5% מההכנסות, לעומת כ-13.9% ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי התזרימי (לפני הוצאות ריבית, מס, פחת והפחתות) - Ebitda - הסתכמו ברבעון הראשון בכ-4.3 מיליון שקל - צמיחה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



הוצאות המימון של שניב טיפסו ברבעון הראשון כמעט פי 3, לעומת הרבעון המקביל, לכ-2 מיליון שקל. בעקבות כך סיימה החברה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 295 אלף שקל - ירידה של כ-7%לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



עופר ינאי, מנכ"ל שניב תעשיות נייר ציין כי "החברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום מוצרי הנייר, להיכנס לשווקים חדשים ולנצל הזדמנויות בשוק זה".



שניב, המעסיקה במפעלה באופקים כ-160 עובדים, נחשבת ליצרנית השנייה בגדולה בשוק הנייר הגולמי הביתי עם כושר ייצור של כ-30 אלף טון בשנה ותופסת נתח שוק של למעלה מ-10% במוצרים מוגמרים.







שניב החלה את פעילותה בשוק רשתות השיווק הקמעוניות בישראל לפני למעלה משנה, בין השאר באמצעות מותג הפרימיום LOVELY.



שניב הודיעה לפני למעלה מ-3 חודשים, כי מפעלה יקים תחנת כוח בהספק 5 מגוואט בשיתוף חברת טורבומק משוויץ, בהשקעה כוללת של כ-4 מיליון אירו. מדובר בתחנת קו-גנרציה לאספקה עצמית של צרכי החשמל והקיטור של המפעל אשר תוקם תוזן בגז טבעי. התחנה אמורה לפעול בעוד כשנתיים וטורבומק תתפעל ותתחזק את התחנה למשך 14 שנה.



לאחרונה הודיעה החברה על חתימת מסמך עקרונות מחייב עם חברת הגביע, העוסקת ביבוא סחר ושיווק של כלים חד פעמיים, לרכישת 50% ממניות החברה תמורת 5 מיליון שקל.



בתוך כך, דיווחה היום שניב תעשיות, כי הסתיים תהליך משפטי בין משפחת ולקס לבין חברת סנו, העוסקת בייצור ובשיווק מוצרי צריכה ביתיים בתחומי הניקוי, האחזקה, הנייר, הטואלטיקה וחיתולים חד-פעמיים. בסופו של דבר מימשו משפחות ברנט ולקס את רכישת אחזקותיה של סנו בשניב (כ-40%), תמורת כ-23 מיליון, מה שמשקף לשניב שווי של כ-57.5 מיליון שקל - הנמוך בכ-56% משוויה בבורסה. זאת, לאחר שהצדדים הגיעו להסדר פשרה במסגרת הליכי גישור שהתקיימו אצל עו"ד חיים סאמט. בעקבות כך, הגיעו משפחות ברנט ולקס להחזקה של כ-85% ממניות שניב. מניית שניב עלתה מתחילת השנה בכ-38%.



אברהם ברנט, יו"ר דירקטוריון שניב: "אנחנו שמחים שההתדיינות המשפטית הגיעה לסיומה בהסדר פשרה בהסכמת כל הצדדים. אנחנו מאמינים בחברה, בפוטנציאל וביכולת שלה ובטוחים שסיום התהליך המשפטי ישפר את יכולתה של החברה להמשיך ולהגדיל את עסקיה ואת רווחיותה".



לדברי שניב, הסכסוך בין הצדדים החל לפני מספר שנים כאשר סנו נכנסה לתחום ייצור הנייר עם חברה העוסקת ביצור נייר (פנדה), בניגוד להסכם המייסדים בחברה, אשר לפיו סוכם בין הצדדים כי המייסדים, בהם סנו, לא יתחרו בשניב ולא יעסקו בייצור נייר, לא במישרין ולא בעקיפין, וכן לא יתקשרו בקשרים עסקיים עם מתחרים.



בשנת 2005 דירקטוריון שניב מינה את אברהם ברנט לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים במקומו של ברונו לנדסברג - יו"ר מועצת המנהלים של סנו - שכיהן 15 שנה בתפקיד. לפי שניב, נכון לסוף 2007, בעקבות המינוי עלו מכירות החברה מ-87 מיליון שקל ל-155 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully