וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "הנזק הכלכלי של רעידת האדמה בסין יהיה נמוכים מנזקי סופות השלגים בתחילת השנה"

סוכנויות הידיעות

12.5.2008 / 21:46

עיכובים בטיסות; רשתות טלקום משותקות; לא יהיה מסחר במניות חברות ממחוז סצ'ואן

למרות המחיר הגבוה בנפש, הנזק הכלכלי שתגרום רעידת האדמה לכלכלה הרביעית בגודלה בעולם עשוי להיות נמוך מהנזקים שהסבו לה סופות השלגים של תחילת השנה אשר זרעו הרס בכמחצית מ-32 מחוזותיה של סין, העריכו אנליסטים.



"ההשפעה של רעידת האדמה על כלכלת סין אמורה להיות נמוכה בהרבה מאשר השפעת סופות השלגים מוקדם יותר השנה", העריך כלכלן מריל לינץ', טינג לו, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "רעידת האדמה פגעה בפחות אזורים בסין, והאסון עצמו התחולל בפרק זמן קצר".



רעידת האדמה היא אסון הטבע הגדול השני שמכה בסין הנערכת לבואם של מיליוני מבקרים לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו באוגוסט. בחודשים ינואר ופברואר ספגה סין נזקים כלכליים בסך יותר מ-7.5 מיליארד דולר, לאחר שסופות שלגים קשות מנעו ממיליוני סיניים לשוב לבתיהם לקראת ראש השנה הסיני. הסופות גם תרמו לזינוק במחירי המזון והאנרגיה, אשר הקפיצו את האינפלציה לרמה של יותר מ-8%.



מספר ההרוגים ברעידת האדמה בסין עלה לכמעט 9,000 במחוז סצ'ואן בלבד, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית. על פי הדיווחים, לפחות עשרת אלפים בני אדם נפצעו, בהם מאות ילדים שהיו בבתי הספר בשעה שאירעה רעידת האדמה, בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר. בין המבנים שנהרסו שמונה בתי ספר, מפעלים כימיים ואף בית חולים.



רשתות התקשורת בערים צ'נגדו, צ'ונגקינג וז'נגז'ואו שותקו לחלוטין בעקבות רעידת האדמה, דיווחה סוכנות הידיעות הסיני, סינחואה. כמו כן דווח על עיכובים ביציאת טיסות מהאזור, ועל השבתת הפעילות של מספר מפעלים באזור. עבודות הבנייה של סכר שלושת הקניונים (Three Gorges Dam) - הסכר הגדול בעולם - נמשכו ללא הפרעה לאחר רעידת האדמה.



טויוטה היפאנית, יצרנית המכוניות הגדולה באסיה ומותג הרכב הזר השלישי בגודלו בסין, הודיעה היום על השעיית הייצור במפעל החברה בעיר צ'נגדו. מפעלי רכב אחרים בדרום מערב סין, בהם מפעלים של חברות , מאזדה וסוזוקי, פונו לזמן קצר, אולם שבו לפעילות לאחר רעש האדמה.



בורסות המניות של סין נסגרו היום בעליות קלות, בטרם הצליחו הסוחרים לעכל את מלוא היקף נזקי רעידת האדמה. בורסת שנחאי עלתה ב-0.4%. עם זאת, בורסת שנחאי הודיעה כי מחר לא יתקיים מסחר במניות של חברות ממחוז סצ'ואן, אשר נפגע בצורה הקשה ביותר עקב רעש האדמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully