וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

יעל פולק

12.5.2008 / 23:59

בעקבות התחזקות הדולר רשם מדד הדאו ג'ונס עלייה של 1% לרמה של 12,879 נקודות. הנאסד"ק התחזק ב-1.7% לרמה של 2,488 נקודות

בעקבות התחזקות הדולר מול מטבעות בעולם ורגיעה במסחר בנפט, התנהל אתמול המסחר בוול סטריט בעליות שערים: מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1% לרמה של 12,879 נקודות, מדד הנאסד"ק התחזק ב-1.7% לרמה של 2,488 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1.1% לרמה של 1,403 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן עלתה ב-0.008% לרמה של 3.775%.

הדולר התחזק אתמול מול הין והיורו ב-0.5%, בעקבות הערכות כי הבנק הפדרלי לא יוריד שוב את הריבית בארה"ב. גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס העריך בסוף השבוע כי הדולר ירשום עליות נאות בהמשך השנה משום שמשקיעים רבים, בהם הוא עצמו, היו פסימיים לגביו. בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, העריך רוג'רס כי הדולר עומד בפני תקופה של עליות אשר עשויה להימשך כשנה, בין היתר, בעקבות הזינוק במחירי הסחורות החקלאיות.

HSBC, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, דיווח היום כי רשם עלייה ברווחיו ברבעון הראשון של 2008. זאת, למרות הפרשות ומחיקות ערך בסך יותר מ-5 מיליארד דולר הקשורות לחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב ולהפסדים מהלוואות מסופקות שהוענקו ללקוחות אמריקאיים. ב-2007 רשם HSBC עלייה של 21% ברווחיו השנתיים ל-19.1 מיליארד דולר.

מניית קליר צ'אנל התחזקה במסחר, על רקע דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי חברות ההשקעה הפרטית שהסכימו לרכוש את חברת הרדיו הגדולה בארה"ב תמורת כ-19 מיליארד דולר, קרובות ליישוב מחלוקת משפטית עם שישה הבנקים שהיו אמורים לממן את העסקה.

MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד נקי של 2.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - בעקבות הפסדים הקשורים למשבר בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות. MBIA, שאיבדה 87% משווי השוק שלה בשנה האחרונה בעקבות המשבר, רשמה ברבעון הראשון הפסד של 2.4 מיליארד דולר - או 13.03 דולר למניה. זאת, לעומת רווח של 198.6 מיליון דולר או 1.46 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון רשמה החברה הפסד של 3.58 מיליארד דולר הקשור לנגזרי אשראי, כגון עסקות CDS להן העניקה ביטוח.

נייר חדרה עברה לרווח

הפסדיה של ספרינט נקסטל, מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, התרחבו ברבעון הראשון בשל עלייה חדה בשיעור הנטישה של לקוחות. המפעילה מסרה כי היא עשויה למכור נכסים בעקבות ההפסדים. ספרינט רשמה הפסד של 505 מיליון דולר, לעומת הפסד של 211 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ירדו ב-7.5% ל-9.3 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים.

אורבוטק - המפתחת, מייצרת ומשווקת מכונות אופטיות אוטומטיות לבדיקת תקינותם של מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD) בעת ייצורם - פירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2008. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 3.7 מיליון דולר, בהתאם לתחזית האנליסטים. הרווח הנקי מגיע לאחר שברבעון הקודם דיווחה החברה על הפסד נקי של 1.1 מיליון דולר לרבעון הרביעי, ורווח נקי של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נייר חדרה הציגה רווח של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008, לעומת הפסד של 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את השיפור בתוצאות הרבעון לשיפור בתוצאות החברות הבנות וכן לעליית מחירי הנייר - בעקבות מגמת העלייה במחירי התאית המשמשת לייצור הנייר, וכן בשל גידול במחירי הכימיקלים. הכנסות החברה צמחו ברבעון ב-4.3%, ל-142.5 מיליון שקל.

מניית אלון USA, שבשליטת דודי ויסמן, התחזקה במסחר בעקבות הודעות החברה על רכישת בית הזיקוק בלואיזיאנה מידיה של וואלרו בתמורה ל-333 מיליון דולר.

בין המניות הישראליות שנהנו מהמגמה החיובית בוול סטריט: מניית נייס, המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, מניית אודיוקודס, המפתחת ומשווקת מוצרי תקשורת לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט, מניית יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית, סרגון ומניית מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully