וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג הגדול באוסטרליה: בנק ווסטפאק ירכוש את המתחרה סנט ג'ורג' תמורת 17.6 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

13.5.2008 / 9:02

הבנק המשותף יהיה השני בגודלו באוסטרליה



ווסטפאק, הבנק הרביעי בגודלו באוסטרליה, הסכים היום לרכוש את הבנק המתחרה סנט ג'ורג' תמורת 18.6 מיליארד דולר אוסטרלי (17.6 מיליארד דולר). המיזוג בין השניים, אם יושלם, ייצור את הבנק השני בגודלו באוסטרליה ואת המלווה הגדולה ביותר של משכנתאות במדינה.



סנט ג'ורג', הבנק החמישי בגודלו באוסטרליה, הודיע היום כי הסכים להירכש על ידי ווסטפאק. במסגרת העסקה, המורכבת כולה ממניות, ישלם ווסטפאק 1.31 ממניותיו עבור כל מניה של סנט ג'ורג'. העסקה, לפי שווי של 33.10 דולר אוסטרלי למניה, משקפת פרמיה של 24% מעל למחיר הסגירה של מניית סנט ג'ורג' בשבוע שעבר.



מנכ"לית ווסטפאק, גייל קלי, כיהנה לפני כניסתה לתפקיד ב-1 בפברואר כמנכ"לית סנט ג'ורג' - הגנה על הבנק החמישי בגודלו באוסטרליה מפני ניסיונות השתלטות מצד בנקים אחרים. המיזוג, שיהיה הגדול בתולדות עולם הבנקאות האוסטרלי והגדול ביותר בין שתי חברות אוסטרליות, ייצור בנק בעל נכסים בשווי 500 מיליארד דולר אוסטרלי, ויאפשר לחברה המשותפת לעקוף את קומונוולת' בנק אוף אוסטרליה כבנק המשכנתאות הגדול במדינה.



מניית סנט ג'ורג' זינקה ב-28% הבוקר בבורסת סידני, בעוד שמניית ווסטפאק ירדה ב-0.6%. סנט ג'ורג', שנוסד ב-37', הפך ליעד מועדף להשתלטות לאחר שרשם נפילה של 28% במחיר המניה שלו בשנה האחרונה - המניה בעלת הביצועים הגרועים ביותר במדד הבנקים של S&P/ASX 200. מניית ווסטפאק, המניה בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד הבנקים האוסטרלי, רשמה ירידה של 4.8% בשנה האחרונה.



רווחיו של סנט ג'ורג' במחצית הראשונה של שנת הכספים, שהסתיימה ב-31 במארס, ירדו ב-10% - הירידה הראשונה ברווחיו של הבנק האוסטרלי מזה שש שנים, בעקבות משבר האשראי העולמי. באותה תקופה, עלו רווחיו של ווסטפאק ב-34%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully